کد خبر: ۱۵۰
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰

آلایندگی، تولید دی اکسید کربن و گرم شدن هوای زمین بخشی از معضلات و مشکلاتی ناشی از خودرو‌ها است و به همین دلیل خودرو‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی (برقی بنزینی) تولید شده‌اند تا علاوه بر کاهش مصرف بنزین، هوا نیز کمتر آلوده شود. در حال حاضر این نوع خودروها، یکی از گزینه‌های معمول در بازار‌های جهانی است، اما بازار ایران به دلیل تحریم‌ها نتوانسته بهره چندانی از این تکنولوژی ببرد و فقط تعدادی کمی از ماشین‌های هیبریدی مثل تویوتا پریوس، کمری و هیوندای سوناتا هیبرید وارد کشور شده‌اند.

پیشرانه هیوندای سوناتا هیبرید ترکیبی از یک موتور بنزینی چهار سیلندر با حجم ۲ لیتر، قدرت ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۱۸۹ نیوتن متر و یک موتور برقی با قدرت ۵۱ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر است که در مجموع ۲۰۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

موتور برقی بین موتور بنزینی و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتی قرار دارد که قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. انرژی موتور برقی توسط یک باتری ۱.۶۷ kWh لیتیوم پلیمری که در صندوق عقب خودرو قرار گرفته، تامین شده و از طریق بازیابی انرژی ترمز‌ها شارژ می‌شود.

پیشرانه این سدان بزرگ قدرت کمتری از موتور‌های تویوتا کمری هیبرید و هوندا آکورد هیبرید دارد، اما شتاب ۰ تا ۱۰۰ هیوندای سوناتا هیبرید به لطف گشتاور موتور برقی از رقبا سریع‌تر است و عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

جهت مشاهده قیمت خودرو کلیک کنید.

مشخصات هیوندای سوناتا 2018 هیبرید GLS

مشخصات هیوندای سوناتا 2018 هیبرید GLS

مشخصات هیوندای سوناتا 2018 هیبرید GLS

مشخصات هیوندای سوناتا 2018 هیبرید GLS

مشخصات هیوندای سوناتا 2018 هیبرید GLS

 

ارسال نظر