کد خبر: ۲۹۸
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴

یاما‌ها XSR۱۵۵ دارای موتور تک سیلندر ۱۵۵ سی سی با سیستم خنک کننده آب است.

در اندونزی، ۱۹.۳ اسب بخار و ۱۴.۷ نیوتن متر گشتاور سالم تولید می‌کند که به یک گیربکس ۶ سرعته با کلاچ کمکی لغزشی متصل است.

یاما‌ها نسخه ۲۰۲۲ مدل محبوب نئورترو خود، XSR۱۵۵ را در اندونزی عرضه کرده است که اصطلاح نئورترو مخصوص موتور‌هایی با ظاهر قدیمی و باطنی کاملا مدرن می‌باشد، موتور سیکلت از نظر مکانیکی بدون تغییر باقی مانده و با این حال، دو گزینه رنگ جدید به آن اضافه شده.

ایکس اس آر ۱۵۵ یاما‌ها چراغ‌های LED و آمپرسنج LCD با نور پس زمینه آبی دارد. یاما‌ها XSR ۱۵۵ بر روی همان قاب دلتابکس R۱۵ V۴ و MT۱۵ قرار دارد و شباهت‌های زیادی با برادران برهنه (موتور‌های عضلانی برند یاما‌ها) و سوپراسپرت خود دارد. از دیگر ویژگی‌های برجسته این کافه ریسر یاما‌ها می‌توان به سیستم تعلیق عقب مونو شوک، بازو چرخشی آلومینیومی، ترمز‌های دیسکی جلو و عقب و سیستم ABS دو کاناله اشاره کرد.

یاما‌ها ایکس اس آر ۱۵۵ در ایران توسط شرکت نیرو موتور مونتاژ میشود.یاما‌ها XSR ۱۵۵ اگر هوندا در حال حاضر یک موتورسیکلت ۱۵۰ cc داشته باشد، آن CB۱۵۰R Exmotion است، اما شاید یاما‌ها بتواند یک سری مشابه را در کلاس ۱۵۰ cc تولید کند. مانند موتور جدید XSR-۱۵۵ ABS که برای طراحی آن از موتور اصلی موتور‌های Yamaha R۱۵ و MT-۱۵ استفاده شده است. طراحی XSR۲۵۰ / ۳۰۰ JSD با اتخاذ ظاهر موتور XSR۷۰۰ ساخته شده است، زیرا شباهت آن به شکل بدنه آن است. همینطور بعضی از قطعات ساخته شده از XSR۹۰۰ گرفته شده اند که عبارتند از چراغ‌های جلو، صندلی، بخش دم عقب، بازو و همچنین اگزوز ساخته شده در زیر شکم موتور که همه قابل توجه و جالب هستند. اگر چه ظرفیت موتور تنها ۱۵۵ cc است، اما به نظر می‌رسد این ممکن است قادر به رقابت با Exmotion CBR۱۵۰R باشد که متعلق به هوندا است و مدت‌ها قبل در تایلند منتشر شده است. در این ویدئو به طراحی جدید موتور یاما‌ها XSR-۱۵۵ ABS نگاهی بیاندازید و تمامی اجزاء آن را خیلی کامل بررسی کنید.

yamaha xsr۱۵۵ جدیدترین مدل تجاری در کلاس Neo-Retro است که نشانه‌های خود را از سری XSR به ارث برده است. آن ترکیبی از یک سبک طراحی کلاسیک و بی انتها را به همراه احساس اعتماد در مخاطب ایجاد و فن آوری مدرن و میراث غنی مسابقه‌ای خود ارائه می‌دهد. XSR۱۵۵ به گونه‌ای طراحی شده است که برخلاف هر موتورسیکلت دیگری از کلاس خود، احساس آزادی را ایجاد می‌کند.
XSR۱۵۵ دارای یک قاب Deltabox (شاسی مثلثی شکل) است که شبیه هم خانواده‌های خود می‌ماند. این طراحی کیفیت موتورسیکلت‌های قدیمی را با موتور‌های امروزی و مدرن ترکیب می‌کند. همین امر باعث می‌شود در کنار هم ترکیبی از کلاس‌های طراحی “Supersport”، “Naked” و “Retro” را شاهد باشیم. همین مقوله باعث تولد کلاسی جذاب به اسم Neo-Retro می‌شود.
این موتور توسط یک انجین ۴ زمانه SOHC مایع خنک تک سیلندر با حجم ۱۵۵ سی سی، عملکرد سوپاپ متغیر (VVA) مجهز شده که قادر به تولید قدرت ۱۹ اسب بخار و ۱۴.۷ نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه با جعبه دنده شش سرعته دستی که به همراه خود تکنولوژی Assist و Slipper Clutch را می‌بیند. این سیستم به طور موثری می‌تواند در هنگام نیاز به توقف ناگهانی، به معکوس دادن دنده و ترمز گیری yamaha xsr۱۵۵ قدرت ویژه‌ای ببخشد.

جهت مشاهده قیمت موتور کلیک کنید.

مشخصات موتور یاماها XSR 155

ارسال نظر