۰۷ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۷:۵۷
اختصاصی

ضرورت اتخاذ سیاست‌های تشویقی در راستای تسریع فرآیند اسقاط

ضرورت اتخاذ سیاست‌های تشویقی در راستای تسریع فرآیند اسقاط
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لزوم به کارگیری سیاست‌های تشویقی و همکاری خودروسازان در راستای تسریع فرآیند اسقاط خودرو‌های فرسوده در کشور تاکید کرد.
نویسنده: فرزانه جدیدی
کد خبر: ۲۱۴۹۴

به گزارش کارنا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لزوم به کارگیری سیاست‌های تشویقی و همکاری خودروسازان در راستای تسریع فرآیند اسقاط خودرو‌های فرسوده در کشور تاکید کرد.

احسان قاضی زاده با اشاره به فرآیند کند اسقاط خودرو‌های فرسوده عنوان کرد: اسقاط خودرو‌های فرسوده که در سنوات گذشته روند خوبی را طی می‌کرد، در دو سال اخیر به دلیل عدم اجرای کامل قانون با کندی رو به رو شده است.

وی افزود: متاسفانه علیرغم اینکه در قانون، سیاست تشویقی برای اسقاط خودرو‌های فرسوده پیش بینی شده است اعم از ذخیره درآمد‌های ناشی از اسقاط در صندوق اسقاط وزارت صمت و تبدیل آن به مشوق‌های مالی برای مالکان خودرو‌های فرسوده، اما با تغییراتی که در منابع این صندوق ایجاد شده اجرای صحیح قانون اسقاط خودرو‌های فرسوده نیز به فراموشی سپرده شده است.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار کارنا ادامه داد: از سوی دیگر، عدم ایفای تعهدات وزارت صمت در حوزه مدیریت اسقاط و همچنین خودروسازان داخلی در راستای جایگزینی خودرو‌های فرسوده، روند خروج خودرو‌های فرسوده در کشور را کند کرده است.

قاضی زاده تاکید کرد: این در حالی است که با ایجاد مشوق و تسهیلات لازم از سوی دولت و ایفای تعهدات خودروسازان در تحویل به موقع خودرو به مشتریان می‌توان روند اسقاط خودرو‌های فرسوده را تسریع کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایدرو اخیرا سیاست‌های تشویقی را در راستای کمک به اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده با همکاری شبکه بانکی در دستور کار قرار داده است، یادآور شد: اگرچه اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده به لحاظ حجم و قیمت پایین‌تر از خودرو است، اما وزارت صمت نباید از خروج خودرو‌های فرسوده غافل شده و به بهانه پروژه نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده و بهینه سازی مصرف سوخت، اسقاط خودرو‌های فرسوده را نادیده بگیرد.

ارسال نظر

captcha