۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۰۹:۳۲
اختصاصی

راهکار‌های مدیریت مصرف سوخت در شرایط بحرانی چیست؟

راهکار‌های مدیریت مصرف سوخت در شرایط بحرانی چیست؟
رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ضمن تاکید بر لزوم مدیریت مصرف سوخت در وضعیت کنونی، راهکار‌های مدیریت مصرف سوخت در شرایط بحرانی را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۲۰۸۳

به گزارش کارنا، رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ضمن تاکید بر لزوم مدیریت مصرف سوخت در وضعیت کنونی، راهکار‌های مدیریت مصرف سوخت در شرایط بحرانی را تشریح کرد.

آرش نجفی درباره وضعیت ناترازی سوخت در کشور بیان کرد: خوشبختانه به رغم صدمات جدی و ناجوانمردانه که در جریان جنگ تحمیلی به پالایشگاه‌ها و انبار‌های نفت وارد شد، اما شرایط نسبتا پایداری را در توزیع سوخت شاهد هستیم.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار کارنا عنوان کرد: از آنجایی که بخشی از ناترازی سوخت عمدتا از افزایش تردد‌ها ناشی می‌شود، با کاهش تردد‌ها در ایام جنگ تحمیلی، مصرف بنزین نیز افت پیدا کرد و به همین دلیل در حال حاضر با چالشی در حوزه تامین سوخت مواجه نیستیم.

رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ضمن قدردانی از مدیریت و درایت معاونت شرکت پالایش و پخش وزارت نفت در توزیع پایدار سوخت اظهار داشت: با این وجود با توجه آسیب جدی وارد شده به ستاره خلیج فارس به نظر می‌رسد امسال نیز نیازمند واردات بنزین باشیم.

نجفی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف سوخت در وضعیت کنونی خاطرنشان کرد: تحقق این مهم در گام نخست نیازمند اصلاح نظام حمل و نقل است. به بیان دیگر بدون ایجاد محدودیت می‌توان تردد‌ها را به نحوی مدیریت کرد که ساختار توزیع سوخت در کشور به وضعیتی پایدار برسد.

وی با اشاره به راهکار‌های مدیریت مصرف سوخت در شرایط بحرانی اذعان داشت: برای مدیریت نقصان‌ها باید بخشی از امور را تسهیل کرد که یکی از راهکار‌های موجود، آموزش غیر حضوری مدارس است.

رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با توجه به تجربه سال‌ها غیرحضوری بودن مدارس در کشور به نظر می‌رسد مصلحت کشور در شرایط کنونی این است که با استمرار آموزش آنلاین همراه با ارتقای کیفیت اینترنت و ارتباط موثر با محصلین به مدیریت مصرف سوخت در کشور کمک کنیم، چراکه کاهش تردد روزانه جمعیت قابل توجه محصلین می‌تواند تاثیر چشمگیری در میزان مصرف سوخت داشته باشد.

نجفی ادامه داد: علاوه بر این، با گسترش خدمات دولت الکترونیک، کاهش محدودیت‌های اینترنتی، صدور مجوز فعالیت‌های اینترنتی معقول، توسعه فضای مجازی و خرید‌های اینترنتی فارغ از اجازه فرصت طلبی به اجانب می‌توان میزان تردد‌ها را به طور موثری کاهش داد.

رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: همچنین باید با سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای توسعه حمل و نقل عمومی به کاهش ترافیک، مدیریت مصرف سوخت و ایجاد شرایط پایدار در توزیع سوخت کمک کرد.

ارسال نظر

captcha