به گزارش کارنا، رئیس پلیس راهور هرمزگان گفت: خروج خودروهای پلاک مناطق آزاد قشم و کیش از مرزهای استان ممنوع بوده و در صورت مشاهده در سایر استانها توسط پلیس آن مناطق توقیف و به پارکینگ منتقل میشوند.
سرهنگ نقی رحمانی روز شنبه در توضیح این خبر افزود: با توجه به شرایط موجود ویژه جنگ تحمیلی اخیر، مجوز تردد خودروهای مناطق آزاد قشم و کیش فقط در محدوده سرزمین مادری یعنی سطح استان هرمزگان تا پایان خردادماه تمدید شده است.
وی همچنین نسبت به استفاده از موتورسیکلتهای سنگین هشدار داد و اضافه کرد: تردد هرگونه موتورسیکلت با حجم موتور بیش از ۲۵۰ سیسی در سطح معابر ممنوع است.
این مقام انتظامی تاکید کرد: این وسایل نقلیه در صورت توقیف به عنوان کالای قاچاق تحویل مراجع قانونی شده و تحت هیچ شرایطی به راکبان آنها یا خانوادهها بازگردانده نخواهند شد.
در جریان جنگ تحمیلی اخیر و پس از تجاوز رژیم صهیونیستی و آمریکا به ایران، تسهیلاتی به صورت موقت برای خروج اضطراری خودروهای پلاک مناطق آزاد استان برای کیشوندان و قشموندان اعلام شد.
خروج بدون نیاز به مجوز کتبی یا الکترونیکی از این جزایر و همچنین بخشودگی جرایم تاخیر در بازگشت بخشی از این تسهیلات بود.
منبع:ایرنا
ارسال نظر