به گزارش کارنا، نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: با وجود اختلافنظرها، استفاده از مترو و بیآرتی رایگان باقی میماند و درآمدهای پایدار شهری نیز در این طرح حفظ خواهد شد.
پرویز سروری در واکنش به اخبار منتشر شده پیرامون جلسه امروز شورا در رابطه با رایگان شدن مترو و بی آر تی تصریح کرد:علی رغم اظهارات مطرح شده از طرف برخی اعضای شورای شهر کماکان در صدد کاهش هزینههای عموم شهروندان در استفاده از مترو و بی آر تی هستیم.
وی در پاسخ به اظهارات رئیس شورای شهر مبنی بر اینکه استفاده رایگان عموم مردم از مترو و بی آر تی مطرح نیست بیان کرد: طرح رایگان بودن مترو همچنان به قوت خود باقی است و در دستور کار قرار دارد.
سروری با رد ادعای هزینه مالی این طرح نیز خاطرنشان کرد: مجموع درآمد مترو و بی آر تی به گونهای نیست که در درآمدهای شهرداری تهران تاثیر منفی داشته باشد ضمن اینکه مشوقهایی در طرح قرار دارد که در آمدهای پایدار شهر حفظ میشود از طرفی هزینههای مورد ادعا در مقابل منافع کاهش ترافیک و یا آلودگی هوا ناچیز است.
وی بیان کرد: طرحی که اکثر اعضای شورا موافق آن هستند این است که بخش اعظمی از مردم به صورت رایگان از مترو و بی ار تی استفاده کنند و بخش دیگری از مردم با تخفیف ۵۰ تا ۷۰ درصد از مترو و بی آر تی بهرهمند شوند.
منبع:مهر
ارسال نظر