۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷
طراحی سامانه‌ای که با هوش مصنوعی خدمات فنی خودرو ارائه می‌کند
متخصصان رباتیک یک مرکز نوآوری شرکت خودروسازی، موفق به طراحی سامانه «چت بات» برای ارائنه خدمات فنی خودرو به مشتری شدند.
کد خبر: ۱۳۵۴

به گزارش کارنا، محمد حسن پور رئیس مرکز نوآوری یک شرکت خودروسازی با اشاره به رونمایی از طرح اولیه این تجهیز خودرویی مبتنی بر هوش مصنوعی گفت: با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان و اساتید دانشگاهی توانستیم این دستاورد را در حوزه هوش‌مصنوعی پیش‌ببریم که ظرف چند ماه آینده به محصول می‌رسد.

وی در خصوص عملکرد این سیستم توضیح داد: ارتباط حضوری و تلفنی با مراکز تماس، شیوه ارتباط گیری مرسوم در صنایع کل کشور است، اما امروز به این نتیجه‌رسیدیم که مراکز تماس باید جای خود را به هوش‌مصنوعی بدهند تا مشتری در هر لحظه بتواند پاسخ خود را دریافت‌کند. از این رو، در طرح اولیه چت بات تسهیل ارتباط مشتری با خدمات پس از فروش را در دستور کار قرار داده ایم و براساس آن، مشتریان ما قادر خواهندبود، سوالات و مشکلات‌شان را با استفاده از هوش‌مصنوعی راحت‌تر از گذشته حل‌کنند.

مدیر این مرکز نوآوری افزود: مشتریان می‌توانند از طریق اپلیکیشن و یا سایت و در آینده وب‌سایت شرکت، درخواست‌های خود را از طریق این چت‌بات طرح و در ادامه خدمت مورد درخواست شان را دریافت‌کنند.

حسن پور با بیان اینکه در این چت‌بات سعی کرده‌ایم دفترچه‌های فنی خودرو‌ها را هم بگنجانیم، گفت: با بارگزاری دفترچه فنی خودرو، مشتری می‌تواند هر سوالی که از دفترچه دارد را از این چت بات بپرسد تا دیگر مشتریان مجبور نباشند برای پاسخ یک پرسش، کل یک دفترچه ۱۰۰، ۲۰۰ صفحه‌ای را بخوانند.

وی تصریح کرد: این چت بات علاوه بر این که یک ابزار سوال و جواب است، به مشتری کمک می‌کند تا بتواند ادامه خدمات پس از فروش را هم به فرآیند‌های ما متصل‌کند؛ یعنی سوال مشتری را به فرآیند‌های ما وصل‌کند.
منبع: خبرگزاری علم و فناوری آنا

ارسال نظر