۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
اختصاصی
مجلس با واردات خودرو‌های لوکس مخالف است
محمد صالح جوکار اظهار داشت: در قانون واردات خودرو مصوب مجلس نه تنها نگاهی به واردات خودرو‌های لوکس نشده بلکه محدودیت‌هایی به لحاظ حجم موتور برای خودرو‌های وارداتی در نظر گرفته شده تا از ورود خودرو‌های گران قیمت به کشور جلوگیری شود.
کد خبر: ۲۰۵۷

به گزارش کارنا، رییس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز مخالفت با واردات خودرو‌های لوکس به کشور عنوان کرد: هدف مجلس از تصویب قانون واردات خودرو، ایجاد رقابت میان خودرو‌های داخلی و خارجی بوده است.

محمد صالح جوکار در خصوص اختصاص سهمیه واردات خودرو‌های لوکس به جانبازان بالای ۷۰ درصد در آیین نامه جدید واردات خودرو و با بیان اینکه مجلس با واردات خودرو‌های لوکس مخالف است، اظهار داشت: در قانون واردات خودرو مصوب مجلس نه تنها نگاهی به واردات خودرو‌های لوکس نشده بلکه محدودیت‌هایی به لحاظ حجم موتور برای خودرو‌های وارداتی در نظر گرفته شده تا از ورود خودرو‌های گران قیمت به کشور جلوگیری شود.

وی با بیان این مطلب که هدف مجلس از تصویب قانون واردات خودرو، ایجاد رقابت میان خودرو‌های داخلی و خارجی بوده است، تصریح کرد: خودروسازان داخلی در سایه این رقابت می‌توانند کیفیت، ایمنی و مصرف سوخت محصولات خود را به استاندارد‌های بین المللی نزدیک کنند، اما تا زمانی که خودروسازی در انحصار است عملا تحولی را در صنعت خودرو شاهد نخواهیم بود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهانه دولت برای تامین ارز خودرو‌های وارداتی اذعان داشت: وزارت صمت مدعی است ارز کافی برای واردات خودرو در اختیار ندارد در حالی که با صدور مجوز واردات خودرو برای ایرانیان خارج از کشور هم ورود خودرو‌های خارجی تسهیل و هم از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

رییس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: واردات خودرو توسط ایرانیان خارج از کشور آسان‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر برای واردات خودرو‌های خارجی به کشور است که علاوه بر شکست انحصار در صنعت خودرو، تاثیر مثبتی بر قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی خواهد داشت.

ارسال نظر