۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵
خودرو شیائومی SU۷ از بازار چین خارج نمی‌شود
خودرو برقی شیائومی SU۷ در برخی از مناطق چین قابل خریداری است و فعلاً برنامه‌ای برای عرضه‌ی بین‌المللی آن وجود ندارد.
کد خبر: ۲۵۱۸

به گزارش کارنا، شیائومی اوایل زمستان ۱۴۰۲ از اولین خودرو برقی خود با نام SU۷ برای رقابت با خودرو‌های برقی تسلا پرده برداشت طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی شیائومی، این خودرو سدان با باتری ۷۳٫۶ کیلووات‌ساعتی و ۱۰۱ کیلووات‌ساعتی عرضه می‌شود.

چینی‌ها می‌توانند خودرو SU۷ را از نمایندگی‌های رسمی شیائومی در چین سفارش دهند؛ اما شیائومی فعلاً برنامه‌ای برای عرضه‌ی SU۷ در خارج از چین ندارد.

قیمت خودرو شیائومی از حدود ۳۰ هزار دلار شروع می‌شود که نسبت‌به قیمت خودرو‌های برقی شرکت‌هایی مانند تسلا مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

شیائومی کابل ۳۰ متری برای شارژکردن باتری خودرو برقی SU۷ به خریداران می‌دهد. این شرکت می‌گوید گوشی‌های اندرویدی مانند گوشی شیائومی، گوشی سامسونگ و گوشی آنر توسط CarLink به خودرو برقی این شرکت وصل می‌شوند.

کاربران می‌توانند با اتصال گوشی اندرویدی خود به SU۷ از سیستم ناوبری گوشی، گوش‌دادن به موسیقی، برقراری تماس‌های تلفنی و سایر امکانات در خودرو شیائومی بهره‌مند شوند. شیائومی قاب مخصوصی برای اتصال آیپد به صندلی پشت و جلو خودرو برقی خود طراحی کرده است.

به‌گفته‌ی شیائومی، پوشش گارانتی شیائومی SU۷ به اولین مالک محدود نیست و هزینه‌های نگهداری از خودرو در سال اول (معادل ۲۰٬۰۰۰ کیلومتر کارکرد) حدود ۴۸۰ یوان (۶۷٫۵ دلار) است و در سال‌های دوم و سوم به ترتیب به ۷۵۰ یوان (۱۰۵٫۵ دلار) و ۱٬۴۰۰ یوان (۱۹۷ دلار) می‌رسد.
منبع: زومیت

ارسال نظر