۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵
تنوع سبد سوخت در دستان خودروسازان + فیلم
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از ابتدای نوروز امسال تا دوازدهم فروردین ماه، روزانه میانگین۱۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده است.
کد خبر: ۲۵۴۱

به گزارش کارنا، در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ نسبت به ۱۴۰۲، مصرف روزانه بنرین به طور میانگین ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر افزایش یافته. بر اساس مصوبه شورای عالی انرژی ۲۲ درصد از سبد سوخت کشور را، باید سی ان جی تشکیل دهد. ظرفیتی که تا کنون ۱۶ درصد آن انجام شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت:با توجه با افزایش مصرف بنزین، تنوع سبد سوخت الزامی است. این در حالی است با توجه به عمر خودرو‌های تولید شده کشور باید گفت که اکثر خودرو‌ها فرسوده هستند و تنها راه حل آن تولید خودرو با استاندارد‌های روز است. موضوعی که طبق تفاهم نامه‌های امضاء شده با خودرو سازان باید تا افق ۱۴۲۰ اتفاق بیافتد. یعنی خودرو سازان باید طبق مصوبه شورای عالی انرژی ۳۰ درصد تولیدات خود را به تولید خودرو‌های دوگانه سوز اختصاص بدهند.

سالاری در ادامه افزود: ظرفیت بخش سی ان جی کشور ۴۰ میلیون متر مکعب در روز است که با تکمیل آن ۴۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی می‌شود.

تعداد بازدید : 4

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر