۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
بی‌ام‌و، خودرو‌های مرسدس بنز و آئودی را تخریب کرد! + عکس
ب‌ام‌و در سال ۲۰۰۷ با انتشار پوستر‌هایی از حیوانات، ساخت خودرو‌های دیفرانسیل جلو توسط آئودی و مرسدس را به سخره گرفت!
کد خبر: ۲۸۱۹

به گزارش کارنا، ب‌ام‌و تعصب عجیبی روی انتقال قدرت دیفرانسیل عقب داشت تا جایی که ساخت خودروی دیفرانسیل جلو را نوعی توهین به مقدسات می‌دانست! به همین دلیل، باواریایی‌ها برای دهه‌ها فقط خودرو‌های محرک عقب می‌ساختند و به تغییر این رویه حتی فکر هم نمی‌کردند. این در حالی بود که آئودی اساساً فقط با خودرو‌های دیفرانسیل جلو به رقابت با مرسدس و ب‌ام‌و برخاسته بود و در دههٔ ۸۰ هم سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو را ارائه کرد.
بی‌ام‌و، خودرو‌های مرسدس بنز و آئودی را تخریب کرد! + عکس
این موضوع حتی تا جایی پیش رفت که ب‌ام‌و رقبای آلمانی خود را به خاطر ساخت خودرو‌های دیفرانسیل جلو مسخره کرد. این داستان مربوط به سال ۲۰۰۷ است یعنی زمانی که نسل اول سری ۱ تازه به بازار آمده بود. ب‌ام‌و هرچند سری ۱ را برای رقابت با هاچ‌بک‌های دیفرانسیل جلوی آئودی A۳ و مرسدس بنز A کلاس در نظر گرفته بود، اما حتی در این هاچ‌بک هم به سنت خود پایبند ماند و سری ۱ را به‌صورت دیفرانسیل عقب ساخته بود. این کار باعث خلق یک هاچ‌بک کامپکت دیفرانسیل عقب شد که کاملاً غیرمعمول بود.

بااین‌حال، ب‌ام‌و معتقد بود کار درست را خودش انجام داده است، زیرا در سال ۲۰۰۷ با انتشار پوسترهایی، خودرو‌های دیفرانسیل جلوی مرسدس و آئودی را به تمسخر گرفت. در این پوسترها، تصویر حیواناتی که با پا‌های عقب خود حرکت می‌کنند شامل اسب، قورباغه و خرگوش، به‌گونه‌ای ویراش شده بودند که پا‌های محرک آن‌ها به جلو منتقل شده بود. این کار نمای مضحکی به حیوانات مذکور بخشیده بود و ب‌ام‌و زیر پوستر‌ها نوشته بود به همین دلیل است که ما دیفرانسیل جلو نمی‌سازیم.
بی‌ام‌و، خودرو‌های مرسدس بنز و آئودی را تخریب کرد! + عکس
ب‌ام‌و سعی کرد همچنان روی عقیدهٔ خود پافشاری کند و حتی نسل دوم سری ۱ هم در سال ۲۰۱۱ با پلت‌فرم دیفرانسیل عقب معرفی شد، اما چند سال بعد، باواریایی‌ها فهمیدند که آئودی و مرسدس کار درست را انجام داده‌اند و انتقال قدرت دیفرانسیل جلو برای برخی خودرو‌ها مناسب‌تر است. به همین دلیل، MPV کوچک سری ۲ اکتیو تورر در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان اولین محصول دیفرانسیل جلوی ب‌ام‌و معرفی شد. در سال ۲۰۱۹ نیز ب‌ام‌و بازهم کوتاه آمد و نسل سوم سری ۱ را به‌صورت دیفرانسیل جلو معرفی کرد. این سنت‌شکنی بزرگی برای شرکتی بود که چندین دهه فقط خودرو‌های دیفرانسیل عقب ساخته بود و به مذاق خیلی از طرفداران هم خوش نیامد.
بی‌ام‌و، خودرو‌های مرسدس بنز و آئودی را تخریب کرد! + عکس
بااین‌حال، ب‌ام‌و به مسیر خود ادامه داد و شرکتی که زمانی خودرو‌های دیفرانسیل جلو را مسخره می‌کرد، امروز چندین مدل مختلف با پلت‌فرم دیفرانسیل جلو در سبد محصولاتش دارد.
منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر