۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
اختصاصی
مسئولین بازار خودرو را به بازی گرفته اند
رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران اظهار داشت: متاسفانه علی رغم افزایش بهای خودروهای داخلی، بر کیفیت آنها افزوده نمی شود و هر ساله شاهد مرگ هزاران نفر در جاده های کشور هستیم.
کد خبر: ۳۱۱۶

به گزارش کارنا، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران با انتقاد از افزایش بی رویه و غیرمنطقی قیمت خودروهای داخلی و وارداتی اظهار داشت: متاسفانه علی رغم افزایش بهای خودروهای داخلی، بر کیفیت آنها افزوده نمی شود و هر ساله شاهد مرگ هزاران نفر در جاده های کشور هستیم.

اسد کرمی با اشاره به آخرین وضعیت بازار خودرو عنوان کرد: در هفته های اخیر به سبب تحولات سیاسی و به دنبال آن جهش نرخ ارز شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار بودیم اما با فروکش کردن تنش ها بازار خودرو نیز در رکود مطلق قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به قیمت خودروهای پرتقاضا در بازار بیان کرد: قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۶۲۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۷۷۰ میلیون، پژو ۲۰۷ و دنا پلاس اتومات نیز به بیش از یک میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است با افزایش بهای خودرو‌های داخلی بر کیفیت آن‌ها افزوده نمی‌شود و هر ساله شاهد مرگ هزاران نفر در جاده‌های کشور هستیم.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در گفتگو با خبرنگار کارنا با انتقاد از افزایش بی رویه و غیرمنطقی قیمت خودروهای داخلی و وارداتی افزود: اگر امروز با قیمت های نجومی در بازار خودرو مواجه هستیم به این دلیل است که مسئولین بازار خودرو را به بازی گرفته و در راستای حفظ منافع مردم اقدامی انجام نمی دهند.

کرمی تصریح کرد: از طرفی برخی وارد کنندگان با لابی گری در وزارت صمت از تاثیر واردات بر بازار خودرو جلوگیری می کنند در حالی که واردات محدود و قطره چکانی خودروهای بدون آپشن و با نرخ های غیر واقعی تاثیری در بازار خودرو نخواهد داشت.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در پایان تاکید کرد: واردات خودرو زمانی در بازار موثر است که خودروهای با قیمت و کیفیت مناسب نسبت به نمونه های موجود در بازار ایران وارد کشور شود نه اینکه واردات خودرویی مانند چانگان که ارزش واقعی آن90 میلیون تومان است حدود دو میلیارد تومان برای مشتری تمام شود.  

 

ارسال نظر