۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
ضرب الاجل برای مخدوش کنندگان پلاک های خودرو
جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی بر برخورد با متخلفان ترافیکی تاکید کرد و گفت: ناهنجاری هایی چون موتورسیکلت‌های متخلف و پلاک‌های مخدوش خودروها باید در یک برنامه کوتاه به سرعت جمع شود.
کد خبر: ۷۲۶

به گزارش کارنا، سردار قاسم رضایی روز یکشنبه در نشست قرارگاه کاهش تصادفات در پلیس راهور فراجا اظهار داشت: با افزایش تولید خودرو، باید بتوان در حوزه خدمات نیز پاسخگو بود؛ از رده خارج نکردن خودرو‌های فرسوده و فاصله بین زیرساخت‌ها و میزان تولید و افزایش تردد نشان دهنده افزایش بار بر دوش پلیس راهور است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس راهور باید از ظرفیت مشارکت مردمی برای انجام مسئولیت خود بهره ببرد، به لزوم استفاده از برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت برای برقراری نظم ترافیکی اشاره کرد و گفت: پلیس باید با هر تخلف به طور جدی برخورد کند.

سردار رضایی موتورسیکلت‌های متخلف و پلاک‌های مخدوش خودرو‌ها را از جمله مشکلات حوزه ترافیک برشمرد که باید در برنامه کوتاه مدت به سرعت جمع شود.

جانشین فرماندهی کل فراجا برخورد با ناهنجاری‌های ترافیکی را مطالبه مردم از پلیس برشمرد و تاکیدکرد: در این‌زمینه نباید با کسی تعارف داشته باشیم.

سردار رضایی به موضوع مسئولیت پذیری آموزشگاه‌های رانندگی در تصادفات اشاره کرد و گفت: باید با آموزشگاهی که نتوانسته به خوبی قوانین ترافیکی را آموزش دهد، برخورد کرد.

وی در این رابطه مجوز آموزشگاه‌های رانندگی را دائمی ندانست و تاکید کرد: باید عملکرد این آموزشگاه‌ها در حوزه تصادفات بررسی و مشخص شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی همچنین به موضوع نقاط حادثه خیز اشاره کرد و گفت: پلیس از اصلاح این نقاط نباید کوتاه بیاید و باید به این موضوع به صورت جدی ورود کند.

سردار رضایی با انتقاد از بی توجهی به تخصیص پارکینگ‌های مورد نیاز در ساخت و ساز‌های شهری، آن را امری مرتبط با حقوق شهروندی دانست و اضافه کرد: پارکینگ‌ها یکی از موارد خسارت زا در حوزه امنیت و ترافیک هستند که پلیس باید در این زمینه مطالبه گر باشد و در صورت عدم اختصاص فضای پارکینگ در ساخت و ساز‌های جدید، به آن ورود کرده و مانع آن شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی از مسدود سازی تمامی محور‌ها بر اساس تشخیص پلیس تاکیدکرد و گفت: هر جا پلیس به این نتیجه رسید که باید جاده‌ای مسدود و یا یکطرفه شود، باید به سرعت وارد شود و نباید ملاحظه کند.

سردار رضایی دلخوری از برخی محدودیت‌ها را لحظه‌ای دانست و افزود: مردم به طور حتم نیت پلیس برای امنیت خود را می‌پذیرند. موضوع محدویت‌ها به حوادث ختم نمی‌شود و باید در مدیریت ترافیک نیز امجام شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۹.۵ درصد مردم قوانین داخل خودرو را رعایت می‌کنند، جریمه را نخستین اقدام در برخورد با متخلفان ندانست و افزود: ماموران راهور ابتدا به یک هشدار و توصیه به افراد بسنده کرده و اقدام به صدور قبض جریمه نکنند.

وی این نکته را بیان داشت که نباید به مردم نگاه غضبناک داشت بلکه باید با تکریم برخورد کرد.

ارسال نظر