۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
اختصاصی
کاهش قابل توجه قیمت باتری ماشین در بازار
علیرغم رشد نرخ ارز در روز‌های گذشته، اما روند قیمت‌ها در بازار باتری کاهشی بوده و قیمت هر آمپر باتری خودرو در مقایسه با ماه‌های اخیر بین ۳ تا ۵ هزار تومان کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۸۰

به گزارش کارنا، رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران ضمن اشاره به افت قابل توجه قیمت باتری خودرو در بازار اظهار داشت: کاهش تقاضا در بازار باتری در فصل زمستان و همچنین تولید و عرضه باتری بر اساس نرخ قبلی ارز موجب شده برخلاف جهش قیمت دلار شاهد افت قیمت باتری در بازار باشیم.

حسین علی‌اکبری عنوان کرد: علیرغم رشد نرخ ارز در روز‌های گذشته، اما روند قیمت‌ها در بازار باتری کاهشی بوده و قیمت هر آمپر باتری خودرو در مقایسه با ماه‌های اخیر بین ۳ تا ۵ هزار تومان کاهش یافته است.

وی در خصوص علل کاهش قیمت باتری در بازار بیان کرد: کاهش تقاضا در بازار باتری در فصل زمستان و همچنین تولید و عرضه باتری بر اساس نرخ قبلی ارز موجب شده برخلاف جهش قیمت دلار شاهد افت قیمت باتری در بازار باشیم.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران در گفتگو با خبرنگار کارنا در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است در صورت تدام رشد نرخ ارز شاهد افزایش قیمت باتری در بازار شب عید باشیم، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به رشد عرضه باتری تا پایان سال افزایش قیمتی را در بازار نداشته نباشیم، اما قطعا از ابتدای سال آینده شاهد جهش قیمت‌ها در بازار باتری خواهیم بود

علی اکبری همچنین درباره وضعیت تامین و عرضه باتری در بازار شب عید گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از نیاز در بازار باتری توسط تولیدکنندگان داخل تامین می‌شود خوشبختانه عرضه باتری در شرایط مناسبی قرار دارد و در تامین بازار شب عید با کمبود مواجه نخواهیم بود.

ارسال نظر