به جرئت میتوان گفت که فیات ۵۰۰ از سال ۲۰۰۷ (که به بازار جهانی معرفی شد) تا به امروز، هیچگونه تغییر چشمگیری در طراحیاش را تجربه نکرده است و حتی فیسلیفتی که فیات در سال ۲۰۱۶ روی آن انجام داد، چهره این خودرو را دگرگون نکرد و فقط به جزییاتش افزود.
این کوچولوی ایتالیایی، حدود هفت سال پس از ورودش به بازار جهانی، و بصورت دقیقتر در فاصله سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ برای اولینبار پابه کشورمان گذاشت. پس از آن دوره، دوباره یک غیبت ۹ ساله داشت تا اینکه در اوایل سال ۲۰۲۴ و برای دومینبار، به ایران آمد.
سری دوم فیات ۵۰۰، توسط شرکت «پارسیان موتور مانلی» وارد ایران شد. نسخههای وارداتی این شرکت، در زمستان ۱۴۰۲ و ابتدا در مدل ۲۰۲۲ بدست خریداران ایرانی رسیدند. حجم بالایی از فیات ۵۰۰های وارداتی پارسیان موتور، از مدل ۳ درب هستند، اما تعداد محدودی نیز از مدلهای ۲ درب و با سقف کروک (که با نام ۵۰۰C آنها را میشناسیم) به کشورمان آمدند.
فیات ۵۰۰ پارسیان موتور، با اینکه بسیاری از آپشنهای متداول (در سایر خودروهای وارداتی) را ندارد، اما با این حال، در نسخههای فولش، موارد عجیبی مانند «سقف شیشهای» و «پدل شیفتر» به چشم میخورد. نکته جالب دیگر اینکه فرمان برقی این خودرو، دارای حالتی بنام CITY یا «رانندگی شهری» است که از طریق فشردن دکمه آن (دقیقا در سمت چپ دکمه فلاشر) فعال شده و سپس غربیلک فرمان را نرمتر میکند.
محور محرک: دیفرانسیل جلو
گیربکس: 5 دنده نیمهاتومات با تیپ ترونیک
پیشرانه: 4 سیلندر (FIRE)
حجم موتور: 1.2 لیتر
قدرت: 69 اسببخار
گشتاور: 102 نیوتنمتر
شتاب: 12.9 ثانیه
سرعت: 160 کیلومتر برساعت
مصرف ترکیبی: 4.8 لیتر در صد کیلومتر
ارسال نظر