آخرین محموله شرکتی از نسل ششم النترا (اتاق AD) در سال ۲۰۱۸ و توسط شرکت «کرمان موتور» به کشورمان آمد. اما پس از آن، تحریمهای صنعت خودرو در اوایل سال ۱۳۹۷ مجددا شروع شد و هیوندای نیز همانند سایر خودروسازان بینالمللی، از کشورمان رفت. حدود شش سال از النترا خبری نبود تا اینکه در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ شرکت کرمان موتور دوباره این خودرو را به ایران آورد ولی با این تفاوت که اینبار، شاهد آمدن نسل هفتم این خودرو (اتاق CN۷) بودیم.
نسل هفتم النترا، که در سال ۲۰۲۱ به بازار جهانی آمد ولی در اوایل سال ۲۰۲۴ آنرا در خیابانهای ایران دیدیم، نخستین نسل النتراست که بصورت رسمی، در هیچکدام از کشورهای اروپای غربی، عرضه نشده است. نسل هفتم نسبت به نسل قبل، هم بزرگتر و هم عریضتر است. به لحاظ طراحی، مهمترین ویژگی آنرا باید استفاده گسترده از خطوط تیزوشکسته در فرم بدنه خودرو بدانیم که باعث شده چهره النترا، خشنتر و اسپرتتر از تمامی نسلهای قبلیاش باشد.
فراموش نکنیم که النترای نسل هفتم، یک فستبک واقعی است چراکه شیشه عقب این خودرو و درب صندوق عقب، یکپارچه هستند.
النترا CN۷ وارداتی کرمان موتور، برخلاف نسل قبلش، به خودرویی کاملا ساده ولی گرانقیمت تبدیل شده است چراکه سقف قیمتی ۲۰ هزاردلاری، باعث شده تا هیوندای النترا، مانند برخی دیگر از خودروهای معروف از برندهای مشهور جهانی، با کمترین و سادهترین امکاناتش به ایران بیاید.
مواردی مانند «کروز کنترل، تنظیم برقی صندلی، روکش چرم صندلی، تهویه اتومات، مالتی مدیا (مانیتور به همراه دوربین)، سنسورهای پارک، کیلس استارتر، ترمز پارک برقی و حتی سانروف که فقط در برخی از نسخههای وارداتی وجود دارد»، از جمله آپشنهای مهمی هستند که متاسفانه از نسخه وارداتی شرکت کرمان موتور، حذف شده است.
محور محرک: دیفرانسیل جلو
گیربکس: ۶ دنده اتومات
پیشرانه: ۴ سیلندر (GAMMA)
حجم موتور: ۱.۶ لیتر
قدرت؛ ۱۲۶ اسببخار
گشتاور: ۱۵۵ نیوتنمتر
سرعت: ۱۹۵ کیلومتر برساعت
مصرف ترکیبی: ۶.۹ لیتر در صد کیلومتر
ارسال نظر