جتا نه تنها یکی از محبوبترین مدلهای اقتصادی فولکسواگن در بازار جهانی است بلکه در بازار چین نیز پرفروشترین سدانی است که تاکنون با مارک VW در این کشور فروخته شده است. همین بهانه خوبی بود تا همکاری آلمانیها با گروه خودروسازی فاو، تحت برند جدیدی با نام جتا (JETTA) در چین شروع شود. شرکت خودروسازی جتا نهایتا در سال ۲۰۱۹ و با سرمایهگذاری مشترک FAW و VW به بازار چین معرفی شد.
هدف اولیه این برند نوظهور، عرضه خودرو برای مشتریان چینی بود ولی بعد از موفقیت جتا در این کشور، چینیها به فکر صادرات محصولات جتا در کشورهای درحال توسعه نیز افتادند.
جتا VS۵ که در رده کراساورهای جمع و جور قرار دارد، نخستین محصول جتا بود که بازار چین معرفی شد. چینیها برای ساخت این خودرو، از پلتفرم MQB فولکسواگن استفاده کردند که با برخی دیگر از محصولات این شرکت مانند سئات آتکا، فولکسواگن تارو و حتی اشکودا کاروک نیز مشترک است.
جتا VS۵ در سال ۱۴۰۲ توسط شرکت «ماموت خودرو» به بازار ایران معرفی شد و سپس نخستین سری آن که مدل ۲۰۲۳ داشتند، در زمستان ۱۴۰۲ تحویل مشتریان ایرانی گردید.
محور محرک: دیفرانسیل جلو
گیربکس: ۶ دنده اتومات
پیشرانه: ۴ سیلندر توربوشارژ (EA۲۱۱)
حجم موتور: ۱.۴ لیتر
قدرت: ۱۴۸ اسببخار
گشتاور: ۲۵۰ نیوتنمتر
شتاب: ۹.۵ ثانیه
سرعت: ۱۷۵ کیلومتر برساعت
مصرف ترکیبی: ۷.۱ لیتر در صد کیلومتر
ارسال نظر