کد خبر: ۷۵
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

مدیران چری، در سال ۲۰۱۸ نام‌گذاری محصولات خانواده آریزو را تغییر دادند و در همین راستا، قرار شد نام آریزو ۶ به آریزو GX تغییر کند و نام آریزو ۵ هم تبدیل به آریزو EX شود. به این ترتیب و در همان سال، چری محصول جدیدی را با نام آریزو GX معرفی نمود. البته این خودرو، آنقدر‌ها هم جدید نبود و در واقع، فیس‌لیفت آریزو ۵ محسوب می‌شد.

 سال ۲۰۲۰ پروژه تغییر نامگذاری محصولات چری متوقف شد. به همین دلیل مدل‌های ۲۰۲۱ چری آریزو GX، دوباره تغییر نام دادند و با نام جدید «آریزو ۵ پلاس» به بازار چین عرضه شدند. البته در بازار ایران، چری همین سدان فیس‌لیفت شده را تحت برند فونیکس و با نام آریزو ۶ پرو عرضه کرده است. در آریزو ۶ پرو، فرم کلی خودرو، تغییری نداشته، اما نمای جلویی و عقبی آن، مجددا طراحی شده.

در نمای جلویی خودرو، دیگر خبری از آن جلوپنجره کوچک آریزو ۶ نیست؛ طراحان چری حالا جلوپنجره را به روی سپر کشیده‌اند تا چهره خودرو، اسپرت‌تر از قبل باشد. چراغ‌های دیلایت طرفین سپر، که نواری باریک از LED هستند، تغییری نکرده، اما قاب دور آن، جدید است. بارزترین تغییر ظاهری در این فیس‌لیفت را باید طراحی مجدد چراغ‌های عقب بدانیم. ضمن اینکه این چراغ‌ها حالا با نواری باریک، به یکدیگر متصل شده‌اند. لوگوی چری نیز از روی درب صندوق حذف گردیده. شبرنگ‌ها به بالای سپر عقب رفته‌اند و بدلیل طراحی مجدد درب صندوق، جاپلاکی هم از روی سپر عقب حذف شده و به روی صندوق منتقل شده است.

خروجی‌های فیک اگزوز نیز همچنان در طرفین سپر عقب، خودنمایی می‌کنند. از کابین فونیکس آریزو ۶ پرو کاملا مشخص است که طراحان چینی، استایل کابین آریزو ۶ (همان نسخه قبل از فیس‌لیفت) را حفظ کرده‌اند، اما جزییاتش را بهبود داده‌اند.

 فرمان جدید دی‌کات، اولین چیزی است که به چشم می‌آید و بعد از آن، متوجه تغییر صفحه کیلومتر می‌شویم طوری که دیگر خبری از عقربه‌های آنالوگی نیست و همه چیزش دیجیتالی شده. داشبورد تغییری نکرده ولی ابعاد مانیتور، اندکی بزرگتر شده است. چری همچنین کنسول مرکزی را از نو ساخته و تغییر اهرم دنده نیز باعث شده تا جالیوانی‌هایی که قبلا در قسمت پایینی اهرم دنده قرار داشت، حالا به کنار اهرم دنده، نقل مکان کند.

 حذف پنل لمسی سیستم تهویه مطبوع، سومین نکته‌ای است که در کابین فونیکس آریزو ۶ پرو خودنمایی می‌کند. در قسمت فنی، متاسفانه تغییری در فونیکس آریزو ۶ پرو اتفاق نیفتاده است و همان موتور ۱.۵ لیتری که قبلا در چری آریزو ۶ دیده بودیم، حالا در فونیکس آریزو ۶ پرو هم می‌بینیم.

برای مشاهده قیمت خودرو کلیک کنید.

مشخصات آریزو 6 پرو

مشخصات آریزو 6 پرو

مشخصات آریزو 6

مشخصات آریزو 6

ارسال نظر