دلیل اصلی عدم واردات خودروهای برقی را باید عدم هماهنگی، نبود اراده اجرایی و برنامه ملی برای گذار انرژی در حملونقل دانست. تا زمانی که این سه عامل اصلاح نشوند، تعرفه پایین، تبلیغ واردات یا حتی افزایش تولید داخل نیز تغییری در شرایط ایجاد نخواهد کرد.
نایبرئیس انجمن قطعهسازان استان تهران با تاکید بر ضرورت چابکسازی صنعت خودرو و حمایت از بنگاههای تولیدی گفت: در صورت پرداخت هفتگی خودروسازان، شرکتهای قطعه ساز نیز با برنامه ریزی بهتری میتوانند برای تولید تصمیم گیری کنند.
رئیس مرکز اطلاعرسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت:برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت که شامل موتورسیکلتهای برقی و بنزینی است حداقل سن باید ۱۶ سال تمام باشد.
معاون ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با اشاره به وضعیت مراکز معاینه فنی پایتخت گفت: در منطقه ۱۴ تهران در حال احداث یک مرکز معاینه فنی سبک هستیم و تا پایان سال این مرکز به بهرهبرداری میرسد که دو خط معاینه فنی خودرو و یک خط معاینه فنی موتورسیکلت دارد.
مصطفی هاشمیطبا گفت: در طرح تغییر نرخ بنزین، به ماشینهای جدید که کم مصرف هستند، سهمیه بنزین ندادهاند، اما خودروهایی که چند سال کار کرده و میزان مصرف سوخت شان بیشتر است، سهمیه بنزین دادهاند؛ این یعنی بی عقلی و بی تدبیری در تصمیمگیری در سطح کلان!
آشفتهبازار جدیدی در معاملات خودرو شکل گرفته است. با نزدیک شدن به اجرای محدودیتهای بنزینی از نیمه آذر، کارت سوخت خودروهای دستدوم به یک آپشن ارزشمند و گرانقیمت تبدیل شده که قیمت آن سر به فلک کشیده است.