۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
اختصاصی
محرک‌های رشد قیمت خودرو در بازار چیست؟
یک فعال بازار خودرو عنوان کرد: عرضه خودرو باید به نحوی باشد که مشتری با مراجعه به نمایندگی خودروسازان و یا نمایشگاه‌های فروش خودرو بتواند خودرو را در لحظه خریداری کرده و تحویل بگیرد نه اینکه امروز هزینه خودرو را پرداخت کند و ماه‌ها بعد آن را تحویل بگیرد.
کد خبر: ۱۳۴۷

به گزارش کارنا، یک فعال بازار خودرو عنوان کرد: عرضه خودرو باید به نحوی باشد که مشتری با مراجعه به نمایندگی خودروسازان و یا نمایشگاه های فروش خودرو بتواند خودرو را در لحظه خریداری کرده و تحویل بگیرد نه اینکه امروز هزینه خودرو را پرداخت کند و ماه ها بعد آن را تحویل بگیرد.

سعید موتمنی با اشاره به عوامل موثر بر قیمت خودرو در بازار اظهار داشت: خودرو در کشور ما کالای سرمایه ای است که هر گونه اخبار مثبت و منفی، نوسان در نرخ ارز و نرخ تورم و همچنین عدم تامین نیاز بازار موجب افزایش و یا کاهش قیمت خودرو در بازار می شود.

وی ادامه داد: یکی از محرک های رشد قیمت خودرو در یک ماه گذشته علیرغم اینکه نرخ ارز در کانال 51 هزار تومان بود و روند افزایشی نداشت، بحث عرضه 120 هزار دستگاه از محصولات خودروسازان به قیمت نزدیک به حاشیه بازار بود که مطرح کردن آن در سال 97 نیز موجب جهش قیمت خودرو در بازار شد.

قیمت خودرو در بازار

این فعال بازار خودرو در گفتگو با خبرنگار کارنا یادآور شد: اگر عرضه خودرو به قیمت حاشیه بازار به صورت روزانه از سوی خودروسازان انجام شود ممکن است به تدریج شاهد ثبات قیمت ها در بازار خودرو باشیم اما همه می دانیم در شرایط فعلی امکان عرضه روزانه خودرو توسط خودروسازان وجود ندارد.

موتمنی در ادامه تصریح کرد: اگر خودروسازان قادر به عرضه 120 هزار دستگاه خودرو به بازار هستند باید مشتریانی که ماه ها در انتظار تحویل خودرو هستند را در الویت قرار داده و نیاز بازار را تامین کنند.

وی با بیان اینکه برای تبدیل خودرو به کالای مصرفی باید نیاز بازار را تامین کرد، تاکید کرد: عرضه خودرو باید به نحوی باشد که مشتری با مراجعه به نمایندگی خودروسازان و یا نمایشگاه های فروش خودرو بتواند خودرو را در لحظه خریداری کرده و تحویل بگیرد نه اینکه امروز هزینه خودرو را پرداخت کند و ماه ها بعد آن را تحویل بگیرد.

این فعال بازار خودرو بیان کرد: برای اینکه با اما و اگر در بازار خودرو مواجه نباشیم باید از محل تولیدات داخل و واردات گسترده خودرو، میزان عرضه در بازار را افزایش داد. همان طور که سال 96 نبز با تولید حدود یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو و همچنین واردات حدود 200 هزار دستگاه خودرو، مشکلی در تامین نیاز بازار وجود نداشت.

موتمنی درباره عرضه تعدادی خودروی وارداتی و تاثیر آن بر بازار خودرو عنوان کرد: واردات خودرو زمانی بر بازار تاثیرگذار است که هر شخص حقیقی و حقوقی بتواند خودرو ارزان قیمت وارد کشور کند اما متاسفانه چون تعداد خودروهای وارد شده چشمگیر نبوده تاثیر آن را بر بازار نیز قابل مشاهده نیست. ضمن اینکه بسیاری از متقاضیان خودروهای وارداتی که اسفند سال گذشته در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده اند هنوز نتوانستند خودروی خود را تحویل بگیرند.

ارسال نظر