۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
اختصاصی
چرا قیمت صادرات خودرو‌های داخلی پایین‌تر از عرضه داخل کشور است؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گزارشات مکرر نیروی انتظامی مبنی بر عدم استاندارد بودن خودرو‌های داخلی و مواردی از قبیل بازنشدن ایربگ خودرو‌های داخلی در تصادفات در حالی که در ساخت موشک و پهپاد در دنیا پیشتاز هستیم به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۳۸۲

به گزارش کارنا، رجب رحمانی عنوان کرد: علیرغم حمایت‌های مقام معظم رهبری از صنعت خودرو و تاکید ایشان بر حمایت از تولیدات داخل، اما اخیرا شاهد نگرانی ایشان از کیفیت پایین خودرو‌های داخلی بوده ایم.

وی با صراحت بیان کرد: گزارشات مکرر نیروی انتظامی مبنی بر عدم استاندارد بودن خودرو‌های داخلی و مواردی از قبیل بازنشدن ایربگ خودرو‌های داخلی در تصادفات در حالی که در ساخت موشک و پهپاد در دنیا پیشتاز هستیم به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا ، با تصریح اینکه چرا خودرو‌های داخلی باید با قیمتی به مراتب پایین‌تر از داخل به کشور‌های دیگر صادر شود، عنوان کرد: تامین نیاز داخل باید در الویت خودروسازان قرار بگیرد چراکه امروز خودرو به یکی از نیاز‌های مردم تبدیل شده و دیگر کالای لوکس محسوب نمی‌شود.

رحمانی تولید خودرو‌های ارزان قیمت در کشور را مستلزم کاهش هزینه‌های تولید و ورود خودرو‌های خارجی دانست و تاکید کرد: با کاهش هزینه‌های تولید در شرکت‌های خودروسازی و همچنین واردات کنترل شده خودرو از سوی دولت زمینه ایجاد رقابت سالم و سازنده میان خودروسازان داخلی و خارجی و تولید خودرو‌های باکیفیت و قیمت مناسب در کشور فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت به منظور رونق چرخ خودروسازی کشور و جلوگیری از زیان مصرف کننده می‌بایست از طریق کارگروهی متشکل از وزارت صمت، نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی مجلس و نماینده خودروسازان مساله قیمت و کیفیت خودرو که همواره چالش جدی در صنعت خودروسازی بوده است را برطرف نماید.

ارسال نظر