۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
اختصاصی
۷۰ درصد خودرو‌هایی که در جاده‌ها تردد می‌کنند فاقد ایربگ هستند
به گزارش کارنا، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران درباره نقش ایربگ در افزایش ایمنی خودرو و کاهش سوانح جاده‌ای اظهار داشت: اگرچه نقش ایربگ در تامین ایمنی سرنشینان خودرو قابل انکار نیست، اما تفاوت استاندارد‌های زمان تولید خودرو‌های داخلی و عدم نصب کیسه هوا در خودرو‌های کارکرده‌ای که سال‌ها قبل تولید شده اند، عملا نقش ایربگ در کاهش سوانح جاده‌ای را خنثی کرده است.  
کد خبر: ۵۵۷

به گزارش کارنا، سلمان ابراهیمی نژاد رفسنجانی با اعلام اینکه ۷۰ درصد خودرو‌هایی که در سطح جاده‌ها تردد می‌کنند فاقد ایربگ هستند، عنوان کرد: نصب کیسه هوا در خودرو‌های داخلی به استاندارد‌های زمان تولید خودرو مربوط می‌شود و از آنجا که خودروسازان داخلی تقریبا از سال ۹۰ ملزم به نصب کیسه هوا در تولیدات خود شدند عملا خودرو‌های داخلی که پیش از سال ۹۰ تولید شده اند فاقد ایربگ هستند.  

وی ادامه داد: از طرف دیگر نصب کیسه هوا در کشور ما جز استاندارد‌های معاینه فنی خودرو‌های کارکرده داخلی محسوب نمی‌شود و اگر خودرویی دست دوم هنگام معاینه فنی فاقد ایربگ باشد، ایراد تلقی نمی‌شود.  

این کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با خبرنگار کارنا یادآور شد: حتی قانون گذار واردات خودرو‌های کارکرده را منوط به استاندارد‌های زمان تولید و کشور مبدأ کرده است نه استاندارد‌های روز کشور؛ بنابراین ممکن است بسیاری از خودرو‌های کارکرده خارجی که وارد کشور می‌شوند فاقد ایربگ باشند.  

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در پایان بیان کرد: اگرچه نقش ایربگ در تامین ایمنی سرنشینان خودرو قابل انکار نیست، اما تفاوت استاندارد‌های زمان تولید خودرو‌ها در کشور و عدم نصب کیسه هوا در خودرو‌های کارکرده‌ای که سال‌ها قبل تولید شده اند، عملا نقش ایربگ در کاهش سوانح جاده‌ای را خنثی کرده است.  
 
 

ارسال نظر