۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۱
اختصاصی
قدرت انتخاب خودرو از مصرف کنندگان سلب شده است + فیلم
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران حمایت‌های ویژه از خودروساز داخلی مانند ممنوعیت واردات خودرو را از عوامل تحریک کننده قیمت خودرو در سال‌های اخیر دانست.
کد خبر: ۷۷۶

به گزارش کارنا، آرمان خالقی با بیان اینکه آمار‌ها حاکی از بالا بودن قیمت خودرو در ایران نسبت به قیمت‌های جهانی است، عنوان کرد: حمایت‌های ویژه از خودروساز داخلی از جمله ممنوعیت واردات خودرو یکی از عوامل تحریک کننده قیمت خودرو در سال‌های اخیر بوده است و متاسفانه علیرغم باز شدن در‌های واردات در یکسال گذشته و وعده واردات خودرو‌های نو و کارکرده از سوی دولت هنوز نتوانسته ایم به رقابت پذیری، ارتقای کیفیت و کاهش قیمت در بازار خودرو دست پیدا کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر کل زنجیره ارزش خودرو از قبیل مواد اولیه، قطعات و ... در مسیری نیست که خودروساز بتواند خودرو را با قیمت مناسب به بازار عرضه کند و در واقع با ایجاد فضای انحصاری در خودروسازی کشور مسیر انتخاب برای مصرف کننده را سد کرده ایم.  

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با خبرنگار کارنا تشتت آرا و تعدد نهاد‌های تصمیم گیر در قیمت گذاری خودرو را از دیگر عوامل آشفتگی در بازار خودرو عنوان و بیان کرد: متاسفانه سیاست پایداری در رابطه با نحوه قیمت گذاری خودرو و اینکه آیا قیمت خودرو باید در بازار آزاد و یا به صورت دستوری و توسط مرجعی نامشخص تعیین شود، وجود ندارد.  

تعداد بازدید : 9

ارسال نظر