۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
اختصاصی
شرط برقراری ثبات در بازار خودرو در سال جدید چیست؟
دولت باید با نظارت بر قیمت و کیفیت، خرید خودرو برای مردم را آزاد کند تا خودرو از کالای سرمایه‌ای به مصرفی تبدیل شود.
کد خبر: ۲۳۷۶


 به گزارش کارنا، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران عنوان کرد: دولت باید به منظور ایجاد رقابت در بازار خودرو زمینه واردات گسترده خودرو به کشور را فراهم کند و همراه با نظارت بر قیمت و کیفیت، خرید خودرو برای مردم را آزاد کند تا خودرو از کالای سرمایه‌ای به مصرفی تبدیل شود.

اسد کرمی با اشاره به آخرین وضعیت بازار خودرو عنوان کرد: متاسفانه قیمت‌ها در بازار خودرو روند صعودی گرفته و نرخ مشخصی ندارد و خرید خودرو برای مصرف کننده به راحتی ممکن نیست.

وی ادامه داد: از یک طرف عدم تحقق وعده‌های دولت در رابطه با واردات خودرو و از سوی دیگر افزایش هزینه‌های تولید برای خودروسازان موجب افزایش قیمت خودرو شده و سایت‌های فروش خودرو نیز با اعلام قیمت‌های نجومی مردم را نسبت به خرید خودرو دلسرد کرده اند.  

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در گفتگو با خبرنگار کارنا با تاکید بر لزوم حذف فاصله قیمتی خودرو در کارخانه و بازار بیان کرد: متاسفانه بخش قابل توجهی از خرید‌ها در بازار خودرو با هدف سرمایه گذاری انجام می‌شود و خودروسازان نیز علیرغم افزایش قیمت فصلی محصولات خود میزان عرضه به بازار را کاهش داده اند. در نتیجه کمبود عرضه در بازار موجب عدم دسترسی مصرف کننده واقعی به خودرو شده است.

 کرمی ثبات بازار خودرو را مستلزم خروج خودرو از حالت سرمایه‌ای عنوان و بیان کرد: خودرو باید با قیمت واقعی به فروش برسد و دولت باید به منظور ایجاد رقابت در بازار خودرو زمینه واردات گسترده خودرو به کشور را فراهم کند و در کنار آن همراه با نظارت بر قیمت و کیفیت، خرید خودرو برای مردم را آزاد کند تا خودرو از کالای سرمایه‌ای به مصرفی تبدیل شود.  

ارسال نظر