۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۲۱۴

موتورسیکلت سوزوکی V-Strom ۲۵۰ که با نام DL۲۵۰ نیز شناخته می‌شود، یک موتورسیکلت به سبک ادونچری با موتور دوسیلندر ۲۴۸ سی سی است که در بازار ایران توسط شرکت تکتازموتور عرضه شده است. قیمت سوزوکی V-Strom ۲۵۰ در زمان تهیه این نقد و بررسی در محدوده ۲۵۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان در آگهی‌ها درج شده است.

این موتورسیکلت که از سال ۲۰۱۷ توسط سوزوکی در چین تولید شده، سبک‌ترین مدل از سری موتورسیکلت‌های V-Strom سوزوکی است که شامل V-Strom ۶۵۰، V-Strom ۱۰۰۰ و V-Strom ۱۰۵۰ می‌شود. گر چه به نظر می‌رسد سوزوکی، وی استرام ۲۵۰ را برای رقابت با BMW G۳۱۰R و کاوازاکی ورسیس (Versys) ۲۵۰ و ۳۰۰ سی سی ساخته، اما مشخصات و کارآیی آن، این موتورسیکلت را در رده‌ای مخصوص به خود قرار می‌دهد که به آن خواهیم پرداخت.

احتمالا به دلیل بازاری که سوزوکی به دنبال آن بوده ظاهر این موتورسیکلت را شبیه بقیه وی استرام‌ها طراحی کرده و نام V-Strom را به نام DL۲۵۰ افزوده است؛ و گرنه از نظر فنی، این موتورسیکلت در طبقه بندی وی استرام قرار نمی‌گیرد، چون انجین آن دوسیلندر موازی است نه جناقی. حرف V در نام V-Strom به معنی انجین جناقی (V) است وکلمه Strom که از زبان آلمانی گرفته شده به معنای جریان یا قدرت است و تمام مدل‌های وی استرام به جز DL۲۵۰ دارای انجین دوسیلندر V شکل یا جناقی هستند.

بیشتر نقد و بررسی کنندگان و کاربران این موتورسیکلت از ظاهر آن راضی اند و حتی برخی استایل آن را بهتر از برادران بزرگتر خود می‌دانند. طول گلگیر جلو کمی زیاد است. چراغ گرد و بزرگ جلو، که شبیه جلو یک چراغ قوه بزرگ است، جایی است که محل شک و تردید برخی است، ولی به نظر ما به ظاهر موتورسیکلت لطمه‌ای نزده و حتی باعث ایجاد ظاهری زمخت‌تر شده که با کاربری مورد نظر سازنده سازگاری دارد. بادگیر جلو با این که بزرگ نیست، ولی عملکرد نسبتا مناسبی به ویژه در سرعت‌های بالاتر دارد. شاید اگر چراغ‌های راهنمای جلو با فلاپ جلو یا فرمان یکپارچه می‌شد نمای زیباتری داشت.

آینه‌ها چندان مورد پسند علاقمندان واقع نشده اند، ولی کار را راه می‌اندازند و از گارد دسته گاز و کلاچ هم به صورت استاندارد خبری نیست و آپشن تلقی می‌شود.مخزن بزرگ سوخت ۱۷ لیتری این موتورسیکلت، V-Strom ۲۵۰ را از سایر موتورسیکلت‌های هم رده متمایز می‌کند. زین در قسمت ترک نشین بلندتر است و دید خوبی در اختیار او قرار می‌دهد. پایه تاپ باکس (به ظرفیت ۸.۵ کیلوگرم) و محل اتصال باکس بغل به صورت استاندارد در اختیار شماست و با تاپ باکس و باکس‌های بغل (آپشن) فضای اضافی برای اسباب و لوازم ادونچری و یا استفاده و خرید روزانه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

چراغ خطر و راهنمای عقب در انتهای زین (پاشنه) و زیر پایه نگهدارنده تاپ باکس نصب شده و در ادامه آن یک گلگیر کشیده و کاربردی که در فصول مرطوب بسیار به کار می‌آید طراحی عقب را تکمیل می‌کند. کیفیت رنگ موتورسیکلت خوب است و رنگ آمیزی پیرو فلسفه طراحی رنگ در بقیه موتورسیکلت‌های سری V-Strom است.

سوزوکی تاکنون از چهار ترکیب رنگ برای این موتورسیکلت استفاده کرده که عبارتند از: زرد و مشکی، قرمز و مشکی، آبی و مشکی و نقره‌ای و مشکی. اگزوز تپل و خوش صدا و صفحه محافظ زیر انجین هم عناصر دیگر تکمیل کننده استایل و انتقال این مفهوم است که وی استرام ۲۵۰ علی رغم سادگی، به هر چه نیاز اساسی آن است مجهز می‌باشد.

جهت مشاهده قیمت موتور کلیک کنید.

مشخصات سوزوکی V-Strom 250 1400

مشخصات سوزوکی V-Strom 250 1400

مشخصات سوزوکی V-Strom 250 1400

مشخصات سوزوکی V-Strom 250 1400

 

مشخصات سوزوکی V-Strom 250 1400

 

ارسال نظر