۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۲۷۷

وسپا (Vespa)، سازنده ایتالیایی که نام آن از سال ۱۹۴۷ با موتور سیکلت‌ها و اسکوتر‌ها همراه بوده است، خط GT خود را در سال ۲۰۰۶ معرفی کرد. یکی از محصولات این برند وسپا GTS است که در سال ۲۰۰۷ تولید شد. با معرفی GTS، وسپا دو نوآوری کلیدی را به جامعه موتورسواران معرفی کرد. کاربراتور را با انژکتور‌های سوخت جایگزین کرد و به GTS بزرگترین موتوری را داد که وسپا در ایالات متحده می‌فروشد که نام آن کوازار است.

کوازار (Quasar)، که مخفف Quarter-liter Smooth Augmented Range است، یکی از بزرگ‌ترین و بهترین انجین‌های آمریکا در آن زمان بود که ایتالیا برای به رخ کشیدن قدرت خود برای تولید موتور جی اس تی از آن استفاده کرد. حجم ۲۴۴ سی‌سی و ۲۲ اسب بخار قدرت برای یک موتور سیکلت در طرح اسکوتر می‌تواند توانایی بالای تولید کننده را نشان دهد. تنها زمان ۳.۹ ثانیه نیاز است تا وسپا از سرعت صفر به ۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد و در ۴.۲ ثانیه به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

این موتور همراه با یک گیربکس تسمه محور و متغیر پیوسته، خیلی نرم و بدون دردسر کار می‌کند. استارت وسپا جی اس تی جرقه‌زن الکتریکی است و استارت ضربه‌ای از روی آن حذف شد.

حداکثر سرعت این اسکوتر حدود ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است که برای استفاده در آزادراه کافی به نظر می‌رسد. با تحقیقاتی که وسپا انجام داده است، این موتور سیکلت در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳.۷۸ لیتر سوخت می‌سوزاند؛ بنابراین شما می‌توانید مقدار مسافت ۲۵۰ کیلومتر را با را با یک مخزن ۹.۴۵ لیتری پر از سوخت، طی کند.

مانند تمام وسپاها، مدل GTS ۲۵۰ دارای مونوکوک فولادی و ورق فلزی است که وزن آن را ۱۴۶ کیلوگرم می‌سازد، بنابراین قرار دادن وسپا جی تی اس روی پایه مرکزی آن می‌تواند کمی سخت باشد. سیستم تعلیق به همان نسبت سنگین است که دارای یک بازوی جلوی تکی با میرایی برگشتی قابل تنظیم می‌باشد، بنابراین می‌توان آن را متناسب با وزن سوارکار و کمک فنر‌های دوگانه عقب، یک تاب دو طرفه فولادی تنظیم کرد. ترمز‌های جی اس تی دارای دیسک‌های ۲۲ سانتی متری هستند که در جلو و عقب، وظیفه دارند اسکوتر را هر زمان که موتورسوار اراده کرد، متوقف کنند.

با چرخ‌های ۳۰ سانتی‌متر جلو و عقب، ترمزگیری و پیچیدن باید با دقت بیشتری نسبت به چرخ‌های بزرگ‌تر انجام شود، اما اسکوتر‌ها همیشه در ترافیک سریع و زیرک هستند و می‌توان از آن‌ها به عنوان یک ماشین رفت‌وآمد شهری استفاده کرد. فضای نسبتا کمی که زیر صندلی قرار دارد که استاندارد است، اما بسیاری از خریداران بر این باورند که طراحی این فضا می‌توانست بهتر انجام شود. باید بدانید که این فضا، کلاه ایمنی را نیز در خود جای نمی‌دهد.

جهت مشاهده قیمت موتور کلیک کنید.

مشخصات وسپا جی تی اس 250

مشخصات وسپا جی تی اس 250

مشخصات وسپا جی تی اس 250

ارسال نظر