دو سال پس از عرضه کوییک S، شرکت خودروسازی سایپا در پاییز ۱۴۰۲ دست به معرفی نسخه ارتقایافته این محصول با نام کوییک GX زد که به لحاظ ظاهری، کاملا مشابه کوییک S است، اما در قسمت فنی و همچنین در قسمت امکانات، بهبودهایی در آن رخ داده.
در قسمت فنی، مهمترین نکته در کوییک GX، استفاده از موتور بهبودیافته M۱۵i است.
این همان پیشرانه معروفی است که نسخه معمولی آن (M۱۵) روی اکثر اعضای خانواده X۲۰۰ سایپا نیز قرار گرفته است. اما سایپا در نسخه جدید این موتور (M۱۵i) بهبودهای مهمی را انجام داده است. مثلا زاویه پاشش انژکتورها را تغییر داده، نسبت تراکم را بیشتر کرده، استاندارد آلایندگی را به یورو ۵ رسانده که البته قابل ارتقا به یورو ۶ نیز هست، تکنولوژی زمانبندی متغیر یا CVVT را به آن افزوده، میل سوپاپها و پیستونها را تغییر داده و سرسیلندر و همچنین خروجی هوا را نیز مجددا طراحی کرده است. به لطف همه این تغییرات، علاوه بر کاهش استهلاک و افزایش راندمان پیشرانه، کوییک GX در مقایسه با کوییک S، مصرف سوختش کاهش یافته ولی قدرت و گشتاورش، اندکی بیشتر شده است.
دومین تفاوت کوییک GX با کوییک S، مربوط به امکانات جدید این خودروست. تیپ GX که چراغ دیلایت، اتولایت (سنسور نور) و سنسور باد تایر (TPMS) را بصورت استاندارد دارد، در دو تیپ لوآپشن یا GX-L و فول آپشن یا GX-H تولید شده است که تیپ ارزانتر، تجهیزاتی مانند مالتی مدیا (مانیتور ۷ اینچی+دوربین عقب+نویگیشن)، دکمه کنترل صدا روی فرمان، شیشههای دودی عقب و رینگ آلومینیومی را ندارد.
محور محرک: دیفرانسیل جلو
گیربکس: ۵ دنده دستی
پیشرانه: ۴ سیلندر M۱۵i بهبودیافته
حجم موتور: ۱.۵ لیتر
قدرت: ۹۰ اسببخار
گشتاور: ۱۳۷ نیوتنمتر
سرعت: ۱۶۰ کیلومتر برساعت
مصرف ترکیبی: ۶.۷ لیتر در صد کیلومتر
ارسال نظر