پس از عرضه مدلهای کاپرا و لندمارک، سومین همکاری شرکت بهمن موتور با شرکت ZX AUTO برای ساخت پیکاپها، به عرضه مدلی با نام G۹ ختم شد. اما قبل از معرفی پیکاپ G۹ باید بدانید که تا قبل از سال ۲۰۲۱، شرکت ZX AUTO تنها دو پیکاپ در خانوادهاش داشت؛ یکی با نام گرندتایگر (که در ایران با نام کاپرا آنرا میشناسیم) و دیگری نیز پیکاپ فولسایزی با نام ترالورد.
اما در سال ۲۰۲۱ این شرکت چینی، سومین سری پیکاپهایش را با نام WEISHI به بازار چین معرفی کرد. اولین عضو خانواده «ویشی» پیکاپی با نام Weishi ۱۹۸۶ بود. دومین عضو این خانواده نیز پیکاپی با نام Weishi ۱۹۴۹ بود که یکسال بعد، یعنی دقیقا در ۲۰۲۲ به بازار چین معرفی شد. جالب است بدانید که عدد ۱۹۴۹ در نام این خودرو، بیانگر سال تاسیس کمپانی ZX AUTO است. پیکاپ ویشی ۱۹۴۹ دقیقا همان خودرویی است که در اواخر زمستان سال ۱۴۰۲ و با نام G۹، پابه کشورمان گذاشت.
پیکاپ G۹ که در البته در برخی بازارهای صادراتی، آنرا با نام گرندلاین (Grand Lion) نیز میشناسند، با همان پلتفرم ترالورد ساخته شده ولی نسبت به ترالورد، هم به تنوع موتورهایش افزوده شده و هم به آپشنهای بیشتری مجهز شده است. این دو ویژگی در کنار طراحی جذاب آن (که الهام گرفته از پیکاپهای آمریکایی است) باعث شده تا G۹ به لحاظ رده قیمتی، یک پله بالاتر از پیکاپ ترالورد قرار بگیرد.
یکی از مهمترین نکاتی که قبل از خرید G۹ باید بدانید، مربوط به سیستم تعلیق این خودروست؛ درحالیکه اکثر پیکاپهای رقیب این خودرو، از ساختار فنر-شمش استفاده میکنند، اما G۹ در محور جلو از تعلیق دوجناغی و در محور عقب نیز از تعلیق مولتی لینک (چنداتصالی) بهره گرفته است. به همین دلیل نیز تعلیق این خودرو در جاده و خیابان، شبیه خودروهای سدان عمل میکند و (نسبت به رقبا) نرمتر و راحتتر است. ولی از طرف دیگر، در مسیرهای آفرود، با تکانهای زیادتری (نسبت به رقبا) همراه بوده و ممکن است سرنشینان خودرو (به ویژه در ردیف عقب) را کلافه کند!
محور محرک: دو دیفرانسیل ۳ حالته با قفل اتومات دیفرانسیل عقب
گیربکس: ۸ دنده اتومات با تیپ ترونیک
پیشرانه: ۴ سیلندر توربوشارژ
حجم موتور: ۲.۰ لیتر
قدرت: ۱۹۵ اسببخار
گشتاور: ۳۶۰ نیوتنمتر
سرعت: ۱۷۰ کیلومتر برساعت
ارسال نظر