در میان تازهواردهای بازار موتورسیکلتهای اسپرت، نام Megelli از همه برجستهتر است. نامی که میخورد ایتالیای باشد، ولی در حقیقت اصالتی انگلیسی دارد، اما عجیبتر از همه اینکه الان یک برند چینی به حساب میآید. این حواشی داغ یکی از پرحاشیهترین موتورسیکلتهای حال حاضر کشور است؛ مگلی ۲۰۰R SE.
داستان مگلی شروع و پایان بحثبرانگیزی دارد. این برند کار خود را در سال ۲۰۰۴ با معرفی رسمی در نمایشگاه معتبر EICMA میلان استارت زد؛ اما اشکال کار اینجا بود که انگلیسیها آنقدر برای حضور در بازار هیجانزده بودند که خیلی دیر به فکر اصل ماجرا یعنی طراحی و توسعه مشخصات فنی افتادند. در واقع اولین نسخههای مگلی اواخر سال ۲۰۰۷ یعنی سه سال بعد از معرفی در ایتالیا راهی بازار شد، که اصلاً خبر خوبی برای یک برند به حساب نمیآید. اوضاع مگی اصلاً خوب پیش نمیرفت.
شرکت عملاً در آستانه ورشکستگی بود که سر و کله ناجی همیشگی شرکتهای رسیده به لب پرتگاه، یعنی چینیها پیدا شد. اینبار شرکت لیفان بود که از آنسوی آبها، انگلیسیها را نجات داد. گفته میشود ۷۵ درصد قطعات این موتورسیکلت توسط چین (در حقیقت شرکتهای تایوانی) بهویژه SYM تولید میشود.
چه انگلیسی و چه چینی، این محصول طراحی فریبنده و جسورانهای دارد. دستکم کمتر منتقدی پیدا میشود که بخواهد زبان بصری آن را زیر سؤال ببرد. این که مگلی ۲۰۰R همیشه با ترکیب دو رنگ زرد-مشکی، سبز-مشکی، سفید-مشکی، قرمز-مشکی، مشکی-سبز، مشکی-قرمز، مشکی-نارنجی و نارنجی-مشکی عرضه میشود، خودش نشان میدهد که با محصولی بسیار جوانگرا برای خرید موتورسیکلت طرف هستیم.
مگلی جلوههای جذابی روی باک، چراغ اصلی و البته محفظه پیشرانه اجرا کرده است، که باعث شده نمایش کلیاش در حد و اندازه یک مدل ۴۰۰ سیسی به نظر بیاید.
حالت اگزوز هماهنگی جالبی با زین پیدا کرده و وقتی راکب روی موتور مینشیند یک صحنه چشمنواز خلق میشود. با این حال انتظار داشتیم که شرکت در بخش عقبی نیز زحمت بیشتری به خرج میداد.
جهت مشاهده قیمت موتور کلیک کنید.
ارسال نظر