۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
اختصاصی
احتمال ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده بعد از انتخابات مجلس
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در خصوص علت تعلل دولت در ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده گفت: احتمالا ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده به بعد از انتخابات مجلس موکول خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۱

به گزارش کارنا، جلال رشیدی کوچی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا علیرغم موافقت هیأت وزیران با شماره گذاری خودروهای کارکرده خارجی موجود در مناطق آزاد اما آیین نامه واردات خودروهای کارکرده از این مناطق و همچنین آیین نامه کلی واردات خودروهای دست دوم ابلاغ نمی شود، اظهار داشت: به نظر می رسد دولت ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده به بعد از انتخابات مجلس موکول کرده است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا همچنین در خصوص تاثیر واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد به سرزمین اصلی در حالی که بسیاری از این خودروها به دلیل ممنوعیت واردات خودرو در سالهای گذشته فرسوده محسوب می شوند، بیان کرد: در این خصوص باید تعریفی از فرسودگی ارائه داد چراکه تفاوت خودرویی که سال 93 وارد مناطق آزاد شده با خودرویی که سال 84 وارد سرزمین اصلی شده است در سن خودرو است و اگر خودروهای خارجی موجود در مناطق آزاد را فرسوده بدانیم قاعدتا خودروهای موجود در سرزمین اصلی فرسوده تر هستند. لذا در این زمینه لازم است ساختار اسقاط خودروهای فرسوده در کشور را اصلاح کنیم.

ارسال نظر