۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
استقبال گسترده اردنی‌ها از خودرو‌های برقی
مقامات اردنی از افزایش ۱۲۲ درصدی تقاضا برای خرید خودرو‌های برقی در این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۲۷۸۷

به گزارش کارنا، همزمان با رقابت شدید بین خودروسازان و نمایندگی‌های آنان، تقاضا برای خرید خودرو‌های برقی در اردن در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این تقاضای بالا، به سبب افزایش قیمت فرآورد‌های نفتی و هزینه‌های بسیار زیاد ناشی از دستیابی به خودرو‌های پایه سوخت است که بخش زیادی از هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و نیاز‌های اساسی خانواده‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

در همین حال محمد بستنچی، رئیس اداره سرمایه گذاران مناطق آزاد اردن اعلام کرد بازار خودرو‌های برقی همچنان با رشد قابل ملاحظه‌ای روبرو است بطوری که در سه ماه اول امسال بخش زیادی از عملیات ترخیص کالا مربوط به خودرو‌های برقی به تعداد ۱۲۶۱۷ خودرو بوده در حالی که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته ۵۶۸۶ دستگاه خودرو بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تقاضای زیاد برای خودرو‌های برقی در اردن، علاوه بر قیمت بالای سوخت، به دلیل مزایای دیگری است که این خودرو‌ها در مقایسه با دیگر خودرو‌ها از آن بهره‌مند هستند.

گفتنی است استفاده از خودرو‌های برقی در خیابان‌های اردن به علت صرفه جویی مالی در سوخت و همچنین قیمت مقرون به صرفه آن‌ها و همچنین تعرفه‌های پایین دولت بر این خودرو‌ها در مقایسه با خودرو‌های بنزینی به شکل روز افزونی رواج یافته است و پلتفرم‌هایی که برنامه‌های حمل و نقل هوشمند را اجرا می‌کنند، اقبال گسترده‌ای به این خودرو‌های نشان داده اند.

از سوی دیگر، شهروندان اردنی هم تاکید دارند دستیابی به خودرو‌های برقی به کاهش هزینه‌های مورد نیاز حمل و نقل کمک شایانی می‌کند، زیرا هزینه برق مورد نیاز برای یک خودرو در ماه در صورت سفر در مسافت‌های طولانی حدود ۵۶ دلار تخمین زده می‌شود که این رقم بسیار کمتر از مصارف عادی بنزین به شمار می‌آید.
منبع: میدل ایست

ارسال نظر