۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
خودروهای برقی ارزان می‌شوند؟
شرکت خودروسازی تسلای ایلان ماسک، قیمت اشتراک‌های خودروهای خودران کامل (FSD) خود را در ایالات متحده و کانادا کاهش داد تا مشتریان بیشتری را جذب کند.
کد خبر: ۲۷۷۴

به گزارش کارنا، روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در بخش اقتصادی نوشت: شرکت خودروسازی تسلای ایلان ماسک، قیمت اشتراک‌های خودرو‌های خودران کامل (FSD) خود را در ایالات متحده و کانادا کاهش داد تا مشتریان بیشتری را جذب کند، زیرا تقاضا در حال کاهش بود و رقابت بر سر قیمت‌گذاری وجود داشت.

این سازنده خودرو‌های برقی در پستی در فضای مجازی X اعلام کرد که اشتراک‌ها در ایالات متحده ۹۹ دلار در ماه و در کانادا ۹۹ دلار کانادا (۷۱.۸۸ دلار) قیمت خواهند داشت. ایلان ماسک همیشه در مورد رانندگی خودکار کامل (FSD) به عنوان یک منبع عظیم پولساز برای تسلا صحبت کرده است، اما او نتوانسته به وعده خود مبنی بر خودرویی که بتواند به تنهایی رانندگی کند، عمل کند.

دلیل این موضوع عمدتا آن است که قوانین سختگیرانه‌ای وجود دارد که تسلا باید برای اطمینان از ایمنی وسایل نقلیه خود و صحت ادعا‌های بازاریابی خود از آن‌ها پیروی کند.

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

پیشرفت جدید امریکا در تولید خودرو‌های برقی
اخیراً، دفتر مدیریت زمین ایالات متحده (BLM) به تصویب یک معدن لیتیوم به نام Rhyolite Ridge در نوادا نزدیک شده است.

این معدن ارزش بالایی دارد، زیرا می‌تواند لیتیوم باتری خودرو‌های برقی را برای شرکت‌هایی مانند فورد تامین کند. این معدن که در حدود ۲۲۵ مایلی شمال لاس وگاس واقع شده است، دارای مقدار قابل توجهی لیتیوم است و می‌تواند به اندازه کافی از این فلز برای تامین انرژی تقریباً ۳۷۰۰۰۰ وسیله نقلیه الکتریکی در سال تامین کند.
منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر