۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
اختصاصی
دلیل افت کیفیت خودرو‌های داخلی چیست؟
یک فعال صنعت قطعه سازی در خصوص علل افت کیفیت قطعات و خودرو‌های تولید داخل به بیان توضیحاتی پرداخت.
کد خبر: ۳۶۵

به گزارش کارنا، محسن رزمخواه با بیان اینکه مجموعه‌ای از عوامل موجب افت کیفیت قطعات و خودرو‌های تولید داخل شده است، عنوان کرد: تولید قطعات با کیفیت مطلوب مستلزم سرمایه گذاری واحد‌های قطعه سازی در بخش‌های فنی و مهندسی و تحقیق و توسعه است که در حال حاضر با توجه به تیراژ نامطلوب تولید خودرو، قطعه سازان انگیزه لازم برای سرمایه گذاری در جهت ارتقای کیفیت قطعات را ندارند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر قطع روابط بین المللی و عدم دسترسی قطعه سازان به ماشین آلات پیشرفته مانع انتقال تکنولوژی از خارج شده و کیفیت قطعات در داخل را کاهش داده است.

این فعال صنعت قطعه سازی در گفتگو با خبرنگار کارنا سوء مدیریت در صنعت خودرو را مهم‌ترین عامل افت کیفیت در خودروسازی عنوان و بیان کرد: از آنجا که مدیران در صنعت خودرو بر اساس شایسته سالاری انتخاب نمی‌شوند هر بار دور باطلی را در این صنعت شاهد هستیم و تا زمانی این شرایط پابرجا است عملا امکان تولید خودرو‌های باکیفیت و قیمت مناسب وجود نخواهد داشت.

رزمخواه اضافه کرد: این در حالی است که خودروسازان دنیا تحولات چشمگیری از جمله تولید انبوه خودرو‌های برقی را رقم زدند، اما برقی سازی در صنعت خودرو ما تنها جنبه تبلیغاتی داشته و عملا آینده مشخصی نخواهد داشت چراکه تا کنون اقدام موثری در جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم و دسترسی مناسب مصرف کننده به خودرو‌های برقی انجام نشده است.

وی درباره تاثیر واردات خودرو بر ارتقای کیفیت خودرو‌های داخلی اظهار داشت: واردات خودرو تنها در صورتی موجب بهبود کیفیت خودرو‌های داخلی خواهد شد که به موازات واردات خودرو، توسعه صنعت خودرو داخلی نیز مدنظر قرار بگیرد چراکه این صنعت برای رقابت در عرصه جهانی نیازمند سرمایه در گردش کافی و سرمایه گذاری برای خرید تجهیزات، دانش فنی، تحقیق و توسعه و رعایت استاندارد‌های بین المللی و ۸۵ گانه خواهد بود.

ارسال نظر