۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
اختصاصی
در قیمت گذاری خودرو اولویت حفظ منافع مصرف کننده است
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از افزایش قیمت خودرو‌های داخلی در ماه‌های اخیر بیان کرد: خودروسازان و نهاد‌های متولی قیمت گذاری باید در تعیین قیمت خودرو به منافع مصرف کننده که سال‌ها به سبب انحصار در صنعت خودرو در مضیقه بوده است، توجه ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۵۳۴

به گزارش کارنا، بهروز محبی نجم‌آبادی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو‌های داخلی عنوان کرد: افزایش‌های معنادار قیمت خودرو در ماه‌های اخیر به بهانه اعمال استاندارد‌های ۸۵ گانه و اضافه شدن برخی آپشن‌ها اتفاق خوبی برای بازار خودرو نیست و قطعا تاثیر منفی بر بازار خواهد داشت.

وی در خصوص ادعای خودروسازان مبنی بر لزوم افزایش قیمت خودرو به تبع رشد نرخ مواد اولیه و نهاده‌های تولید اظهار داشت: شورای رقابت به عنوان متولی قیمت گذاری خودرو قیمت‌ها را بر اساس اسناد حسابرسی شده خودروسازان تعیین می‌کند؛ لذا هر گونه تغییر در نرخ مواد اولیه، قطعات و سایر نهاده‌های تولید قطعا در اسناد و صورت‌های مالی شرکت‌های خودروسازی لحاظ خواهد شد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا یادآور شد: اینکه حاکمیت باید با هدف حفظ منافع تولید کننده و مصرف کننده نسبت به تعیین قیمت واقعی خودرو اقدام کند، قابل انکار نیست، اما در عین حال باید منطقی برای افزایش قیمت خودرو وجود داشته باشد و اثر هر متغیر نیز به صورت دقیق مشخص باشد.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه وزیر صمت و سازمان حمایت باید نظارت بیشتری بر قیمت خودرو داشته باشند، تاکید کرد: خودروسازان و نهاد‌های متولی قیمت گذاری باید در تعیین قیمت خودرو به منافع مصرف کننده که سال‌ها به سبب انحصار در صنعت خودرو در مضیقه بوده است، توجه ویژه داشته باشند.

قیمت خودرو

ارسال نظر