۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
خودروسازان داخلی از همه ظرفیت‌های خود در جهت تامین نیاز بازار استفاده نمی‌کنند+فیلم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم بهره وری و ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز دولتی بیان کرد: افزایش قیمت‌های مقطعی خودرو بیانگر این است که خودروسازان داخلی قادر به مدیریت هزینه‌های تولید خود نبوده و همواره به جای کاهش هزینه‌های تولید از افزایش قیمت برای جبران زیاندهی خود استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۵۴۷

 به گزارش کارنا، جعفر قادری با اشاره به اینکه خودروسازان داخلی از همه ظرفیت‌های خود در جهت تامین نیاز بازار استفاده نمی‌کنند، عنوان کرد: متاسفانه علیرغم حمایت‌های دولت و مجلس از خودروسازان داخلی با موجی از عدم بهره وری، ناکارآمدی و عدم تنوع محصول در شرکت‌های خودروساز دولتی مواجه هستیم. این در حالی است که خودروسازان بخش خصوصی با افزایش بهره وری و توسعه محصول، سهم خود در بازار خودرو را افزایش داده و هم اکنون با تنوعی از خودرو‌های مونتاژی در بازار مواجه هستیم.

وی با انتقاد از سوءمدیریت در شرکت‌های خودروساز داخلی افزود: افزایش قیمت‌های مقطعی خودرو بیانگر این است که خودروسازان داخلی قادر به مدیریت هزینه‌های تولید خود نبوده و همواره به جای کاهش هزینه‌های تولید از افزایش قیمت برای جبران زیاندهی خود استفاده می‌کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا تصریح کرد: اگر خودروسازان مدعی هستند که با زیان تولید می‌کنند لزومی به ادامه تولید نیست و قاعدتا باید به سمت تولید خودرو‌هایی که برای ان‌ها سودآور است، حرکت کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: شرکت‌های خودروساز داخلی می‌بایست با افزایش تیراژ و کاهش هزینه‌های تولید به تامین نیاز و تقاضای موجود در بازار خودرو و رفع مشکلات خود کمک کنند.

تعداد بازدید : 9

ارسال نظر