یکی از خودروهای لوکسی که با برند فونیکس توسط مدیران خودرو عرضه میشود، تیگو ۸ پرو است. تیگو ۸ پرو دارای موتور ۱.۶ لیتری توربو است. نوع گیربکس این خودرو ۷ سرعته دابل کلاچ است که در ترافیک میتواند بدون داغ کردن به کار خود ادامه دهد.
این کراساور گران قیمت، در تیپ پریمیوم، موتور ۱.۶ لیتری TGDI را در سینه دارد؛ موتوری که از نسل سوم خانواده ACTECO است و در سال ۲۰۱۹ نیز یکی از «۱۰ موتور برتر بازار چین» بوده.
این موتور که حدود ۲۱ کیلوگرم سبکتر از نسل دوم است، قبل از این خودرو، روی تیگو ۷ پرو نیز نصب شده بود. مدیران خودرو برای تیگو ۸ پرو، تمام تلاشش را کرده تا بهترین و بیشترین امکانات ممکن را روی این خودرو قرار دهد؛ از تهویه چهارگانه اتوماتیک با پنل تمام لمسی بگیرید تا ردیف سوم صندلیها و نمایشگر سرتاسری ۲۴.۶ اینچی.
اما بدون شک، مهمترین امکانات این خودرو را باید در ۱۰ آپشن ایمنی آن دانست که عبارتند از: رادار تصادف از عقب (RCTA) برای هشدار برخورد در هنگام دنده عقب، رادار تصادف از جلو (FCW) برای پیشگیری از برخورد با خودروی جلویی و با ترمز اضطراری (َAEB)، رادار نقطه کور (BSD) برای پیشگیری از برخورد با خودروهای کناری، رادار ماندن بین خطوط (LKA) برای نگه داشتن فرمان و حرکت خودرو بین خطوط جاده، رادار تابلوخوان (TSR) برای تعیین سرعت مجاز، رادار تغییر لاین (LDW) برای هشدار عبور از خطوط جاده، کروز کنترل هوشمند (ACC) برای تطبیق سرعت خودرو با خودروی جلویی، سنسور بازشدن دربها (DOW) برای هشدار به سرنشینان در هنگام برخورد با خودروهای عبوری، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA) برای کنترل خودکار پدال گاز و پدال ترمز در ترافیکهایی با سرعت کمتر از ۶۰ کیلومتر برساعت، سیستم نوربالای اتومات (IHC) برای تغییر خودکار حالت چراغهای جلو از نور پایین به نور بالا به همراه سیستم گردش چراغها در پیچ (َAFS) برای تغییر زاویه نور چراغها تا حداکثر ۱۵ درجه و باتوجه به میزان گردش فرمان و سرعت خودرو.
شرکت مدیران خودرو از اواخر زمستان ۱۴۰۱، نسخه ارتقایافته تیگو ۸ پرو را با پسوند MAX به بازار کشورمان فرستاد. تفاوت ظاهری تیگو ۸ پرو مکس با نسخههای معمولی تیگو ۸ پرو، تنها به موارد جزیی مانند افزایش ابعاد جلوپنجره با حاشیه بزرگتر، سپر جدید، گرافیک متفاوت چراغها و افزایش نامحسوس ارتفاع خودرو، محدود شده است. البته اگر به نمای عقب خودرو دقت کنید، تفاوتها این دو برادر، بسیار آشکارتر میشود چراکه تیگو ۸ پرو مکس، دارای چهار خروجی اگزوز شده، پسزمینه چراغ عقبش به رنگ مشکی درآمده، عبارت FOWNIX در بالای درب صندوق حک شده و همچنین لوگوی ۳۹۰T نیز (که نشانگر گشتاور موتور است) در سمت چپ درب صندوق و لوگوی AWD نیز در سمت راست درب صندوق، نصب شده است.
اما در قسمت فنی، سه تغییر بسیار مهم در تیپ MAX رخ داده است؛ اولین تغییر فنی مهم، مربوط به حذف موتور ۱.۶ لیتری و استفاده از موتور جدید ۲.۰ لیتری است که باعث شده تا خروجی موتور، اعداد هیجانانگیزتری داشته باشند.
ناگفته نماند که این موتور جدید همانند موتور قدیمی ۱.۶ لیتریاش، از تکنولوژی AVL اتریش بهره گرفته است. دومین تغییر فنی مهم، مربوط به سیستم محرکه خودروست. درحالیکه تیگو ۸ پرو معمولی از ساختار دیفرانسیلجلو استفاده میکند، اما چری برای تیگو ۸ پرو مکس، از سیستم تمام چرخ محرک یا همان AWD بهره گرفته است که در آن، بسته به شرایط جاده و وضعیت چرخها، انتقال قدرت میان محورها بصورت الکترونیکی، کنترل میشود. به همین دلیل نیز چری، نام این سیستم محرکه را i-AWD گذاشته تا به هوشمند بودنش، تاکید بیشتری کند!
سومین تغییر فنی مهم، مربوط به حالتهای رانندگی در تیپ MAX است. همانطور که میدانید در تیگو ۸ پرو معمولی، فقط ۳ حالت رانندگی (شامل کامفورت+نرمال+اسپرت) قابل انتخاب است، اما در تیپ MAX و به لطف داشتن سیستم محرکه AWD، تعداد حالتهای رانندگی به ۶ عدد رسیده که عبارتند از: نرمال+اکو+اسپرت+برفی+گلآلود+آفرود.
شرکت مدیران خودرو همچنین از اواسط بهار ۱۴۰۲، آپشنهای جدیدی را روی تیگو ۸ پرو مکس قرار داد و به این ترتیب، تیپ تازهای بهنام IE را به بازار فرستاد. تیپ IE به لحاظ ظاهری و فنی، هیچگونه تفاوتی با تیگو ۸ پرو مکس معمولی ندارد ولی به لحاظ امکانات، دارای ۴ ویژگی جدید است: ۱. گرمکن فرمان ۲. گرمکن صندلی عقب ۳. دوربین ثبت وقایع ۴. شیشههای جدید با عایق صوتی.
برای مشاهده قیمت خودرو کلیک کنید.
مشخصات تیگو ۸ پرو مکس
ارسال نظر