خودروهای سری ۷ همه القاب و عنوانهای «ترین» بی ام و را به خود اختصاص دادهاند. بزرگترین، لوکسترین، فول آپشنترین، جادارترین و در نهایت گرانترین، عناوینی است که میتوان درباره بی ام و ۷۳۰li و دیگر اعضای خانواده سری ۷ به کار برد. نسل ششم این خودرو که با کد G۱۱ (مدل معمولی) و G۱۲ (مدل محور بلند) شناخته میشود، در اواسط دهه ۹۰ به بازار ایران رسید.
بی ام و ۷۳۰li دارای همان موتوری است که روی نسل هفتم سری ۵ و نسل چهارم سری ۶ استفاده میشود. ۷۳۰li کشیدهتر و بزرگتر از ۷۳۰i است و به همین خاطر ۰.۱ ثانیه شتاب کمتری از مدل معمولی دارد و ۰.۱ لیتر هم بنزین بیشتری میسوزاند.
اولین نکتهای که درباره بی ام و ۷۳۰li برای ایرانیها جالب خواهد بود این است که طراحی ظاهری این خودرو لوکس را یک ایرانی انجام داده است. نادر فقیهزاده، علاوه بر طراحی ظاهری نسل ششم سری ۷، طراحی داخلی نسل قبلی بزرگترین سدان لوکس بی ام و را نیز بر عهده داشته است.
بی ام و ۷۳۰ دارای دو مدل محور معمولی و محور بلند است که فقط محور بلند (اتاق G۱۲) به ایران رسیده است. این دو مدل از نظر طراحی ظاهری فرق چندانی با هم ندارد، فقط بی ام و ۷۳۰li (محور بلند) طول و ارتفاع و وزن بیشتری نسبت به مدل معمولی دارد. این خودرو اولین محصول بی ام و است که روی پلتفرم مدولار CLAR ساخته شده است.
سری ۷ مدل ۲۰۱۸ همان جلوپنجره خاص و کلاسیک سیاه رنگ بی ام و را دارد که از دو طرف با چراغهای بزرگ و کشیده و از پایین هم با ورودیهای چندگانه هوا احاطه شده است. جلوپنجره فقط در صورت نیاز به جریان هوا در موتور باز میشود و دریچههای هوا پشت چرخهای جلو، ضریب درگ را کاهش میدهد.
همان طور که برای خودروهایی از این دست انتظار میرود، نمای جانبی شامل خطوط بلندی است که از جلوی خودرو تا عقب آن کشیده شده تا انتهای بی ام و ۷۳۰li را برجستهتر نشان دهد.
در عقب خودرو چراغهای LED خاص بی ام و دیده میشود که یک نوار کرومی آنها را به هم وصل کرده است. دو لوله اگزوز کرومی هم در گوشههای سپر عقب نصب شده است.
بدنه بی ام و ۷۳۰li از پلیمر تقویتشده با الیاف کربن (CFRP)، فولاد کششی و آلومینیوم ساخته شده که باعث کاهش وزن، کمتر شدن مرکز ثقل و توازن خودرو میشود.
برای مشاهده قیمت خودرو کلیک کنید.
ارسال نظر