تویوتا راوفور با یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر به قدرت ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۳ نیوتن. متر به بازار ایران رسیده است. این کراس اوور ژاپنی در بازارهای جهانی با محور محرک دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل عرضه میشود، اما ایرتویا فقط مدلهای دو دیفرانسیل را به کشور وارد کرده است که با این سیستم بر رقبا، چه در ایران و چه در جهان برتری دارد.
موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی عملکردی مشابه پیشرانههای توربوشارژ ندارد و اگرچه راوفور در ۹.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد، اما وزن ۱۷۸۰ کیلوگرمی جلوی حرکت سریعتر آن را میگیرد.
گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به آرامی دندهها را تعویض میکند و در حالتهای Eco و Normal موتور و گیربکس طوری تنظیم میشود تا خودرو بنزین کمتری مصرف کند. در حالت اسپرت، گیربکس دندهها را سریعتر تعویض میکند.
اگرچه موتور در حالت عادی بی سر و صدا و آرام است، اما با فشار دادن پا روی پدال گاز سر و صدای پیشرانه بلند میشود.
یکی از معایب تویوتا راوفور موجود در ایران، آپشنهای محدود و سفارشی آن بوده و از این نظر قافیه را به رقبای کرهای واگذار کرده است.
جهت مشاهده قیمت خودرو کلیک کنید.
ارسال نظر