۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
افزایش ۲۷ درصدی حجم تردد خودرو در محور‌های ورودی و خروجی استان بوشهر
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از ثبت ۲۳ میلیون تردد خودرو در محور‌های مواصلاتی ورودی و خروجی استان در ۱۱ ماه امسال خبر داد و گفت: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۵۹۸

به گزارش کارنا، عبدالکریم اخترشناس صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر از افزایش ایمنی محور‌های جاده‌ای استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در اجرای طرح‌های راهداری و ارتقا ایمنی جاده‌های استان بوشهر در ایام‌الله دهه فجر ۱۶۰ طرح در محور‌های مواصلاتی استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

وی سرمایه‌گذاری در اجرا این طرح‌ها را ۲۱۰۰ میلیارد تومان دانست و بیان کرد این پروژه‌ها در زمینه احداث، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی و شریانی، حذف نقاط حادثه‌خیز، ابنیه فنی راه، روکش آسفالت محور‌های مواصلاتی و سامانه‌های مدیریت راه‌ها استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از افتتاح ۷۴ پروژه راهداری در محور‌های مواصلاتی استان در دهه فجر امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در عرصه‌های آسفالت محورها، بهسازی و تعریض جاده، لکه‌گیری گردنه‌ها، روشنایی جاده‌ها محور و افتتاح مجتمع‌های بین راهی است که با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

اخترشناس با بیان اینکه، بوشهر یک استان گردشگرپذیر است خاطرنشان کرد: در همه فصول شاهد سفر گردشگران به شهرستان‌های مختلف هستیم که اوج این سفر‌ها در فصول زمستان و بهار است.

وی از افزایش تردد خودرو‌ها در محور‌های مختلف جاده‌ای استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در ۱۱ ماه امسال تردد بیش از ۲۳ میلیون خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده که ۱۱.۷ میلیون تردد خودرو در مبادی ورودی و ۱۱.۶ میلیون تردد در مبادی خروجی این استان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از افزایش ۲۷ درصدی تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد: محور‌های ورودی و خروجی بوشهر، کنگان - عسلویه و سیراف - عسلویه به ترتیب پرترددترین جاده‌های ارتباطی استان بوشهر در ۱۱ ماه امسال است.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان بوشهر با بیان اینکه ۸۹ درصد تردد‌های جاده‌ای یاد شده مربوط به خودرو‌های سبک و مابقی وسایل نقلیه سنگین بوده است، گفت: در ۱۱ ماه امسال ۴۷۲.۵ هزار مورد تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان بوشهر ثبت شده است.

اخترشناس به هوشمندسازی جاده‌ها پرداخت و با بیان اینکه ۶۰ سامانه ترددشمار، ۱۹ دوربین نظارت تصویری در جاده‌های استان فعال هستند خاطرنشان کرد: همچنین ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی، ۴ سیستم توزین حین حرکت و ۷ تابلو پیام متغیر در راه‌های ارتباطی استان فعال است.
منبع: تسنیم

ارسال نظر