۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷
ایلان ماسک: هر اقدام ترامپ علیه خودرو‌های الکتریکی بیشتر از تسلا به رقبا آسیب می‌زند
ظاهراً ترامپ قصد دارد درصورت پیروزی در انتخابات، یارانه‌ی خودروسازان برقی را لغو کند و ازنظر ماسک این اقدام بیشتر به‌ضرر رقبای تسلا تمام خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۴۹

به گزارش کارنا، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرد لغو احتمالی حمایت از خودرو‌های برقی ازطرف ترامپ، به‌ضرر خودروسازان رقیب تمام می‌شود و تأثیر کمی بر شرکت متبوعش خواهد داشت.

پس‌از اینکه تسلا پایین‌ترین حاشیه‌ی سود پنج سال گذشته‌ی خود را گزارش کرد، ماسک در کنفرانس تلفنی گفت: «لغو حمایت از خودرو‌های الکتریکی برای رقبای ما ویرانگر خواهد بود و آسیب زیادی به تسلا نمی‌زند. فکر می‌کنم این اتفاق در بلندمدت احتمالاً به شرکت ما کمک می‌کند.»

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا که مورد حمایت ماسک است، با انتقاد از سیاست‌های بایدن درمورد خودرو برقی گفت درصورت پیروزی در انتخابات، دستور لغو حمایت از خودرو‌های برقی را صادر خواهد کرد. ترامپ تاکنون جزئیات این برنامه را به‌طور کامل توضیح نداده است.

ماسک می‌گوید تأثیرات ناشی از حذف یارانه ازطرف ترامپ بر فروش خودرو‌های تسلا خیلی چشمگیر نخواهد بود، زیرا تسلا نوعی شرکت هوش مصنوعی با تمرکز بر فناوری خودران به‌حساب می‌آید.

پس از سوءقصد اخیر به ترامپ، ایلان ماسک حمایت خود را از او اعلام کرد. میلیاردر پرحاشیه گزارش‌های رسانه‌ای مبنی‌بر وعده‌ی کمک مالی ماهانه ۴۵ میلیون دلار به ستاد انتخابات ترامپ را تکذیب کرد، اما گفت کمیته‌ی اقدام سیاسی تشکیل داده است.

حمایت ماسک از ترامپ باعث سردرگمی برخی طرفداران تسلا شد و این سؤال را در ذهنشان ایجاد کرد که پیروزی او در انتخابات چگونه به شرکت خودروساز برقی کمک خواهد کرد.

سال گذشته، جی‌دی ونس، گزینه‌ی ترامپ برای معاونت ریاست جمهوری، لایحه‌ای را برای حذف یارانه‌های خودرو‌های برقی و جایگزینی آن‌ها با اعتبار مالیاتی برای ترویج خودرو‌های بنزینی معرفی کرد، اما این لایحه با ترکیب فعلی کنگره تقریباً هیچ شانسی برای تصویب ندارد.

ماسک هفته‌ی گذشته با انتشار پستی در ایکس نوشت: «یارانه‌ها را حذف کنید. اینکار فقط به تسلا کمک می‌کند. همچنین، یارانه‌ها را از تمام صنایع حذف کنید.»

ترامپ در سخنرانی هفته‌ی گذشته در میلواکی اعلام کرد دولت او تعرفه‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی را بر خودرو‌های ساخته‌شده در مکزیک اعمال خواهد کرد تا مانع بزرگی برای فروش آن‌ها در آمریکا ایجاد کند.

ماسک می‌گوید تسلا برنامه‌های خود را برای ساخت کارخانه در مکزیک متوقف کرده است و پس‌از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، سرمایه‌گذاری در گیگافکتوری جدید در این کشور را دوباره ارزیابی خواهد کرد. او گفت: «طبق اعلام ترامپ، تعرفه‌های سنگینی بر خودرو‌های تولیدشده در مکزیک اعمال خواهد شد، بنابراین سرمایه‌گذاری در مکزیک منطقی به‌نظر نمی‌رسد.»

ماسک همچنین اشاره کرد تسلا ظرفیت کارخانه‌های کنونی خود را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد و قصد دارد روبوتاکسی‌ها را در کارخانه‌ی تگزاس تولید کند.
منبع: زومیت

ارسال نظر