۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸
تنش‌های منطقه به بازار طلا و سکه رسید
قیمت طلا و سکه در روز‌های اخیر نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت. اما کارشناسان بازار‌های مالی بر این عقیده‌اند که این نوسانات تحت تاثیر تنش‌های سیاسی اخیر منطقه است.
کد خبر: ۵۷۵۶

به گزارش کارنا، بازار طلا و سکه دوباره به مسیر نوسانی بازگشت. روز گذشته قیمت سکه کاهشی و قیمت طلا افزایشی شد، اما امروز طلا کاهش و سکه افزایش قیمت را تجربه کردند. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است، تا لحظه انتشار این گزارش، قیمت طلای ۱۸ عیار امروز، ۱۴ مرداد ۱۴۰۳، کاهش داشت و به سه میلیون و ۶۳۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است. طلای ۲۴ عیار هم مانند طلای ۱۸ عیار، ریزشی شد و امروز به نرخ چهار میلیون و ۸۴۴ هزار تومان رسید.

همانطور که گفته شد، سکه امروز تغییر مسیر داد و افزایشی شد. سکه طرح جدید که به تازگی به کانال فعلی صعود کرده بود، امروز نرخ ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود ثبت کرد. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که سکه طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به کانال جدید راه یافت و در نرخ ۳۹ میلیون تومان عرضه شد.

طلای جهانی که در هفته گذشته نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت، روز گذشته در سطح ۲۴۴۴ دلاری به کار خود پایان داد.

 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
مجتبی دیبا، کارشناس بازار‌های مالی، در گفتگو با اکوایران گفت: «در حال حاضر کلیت بازار‌های مالی براساس تنش حرکت می‌کند و باتوجه به شایعات تشدید تنش‌های منطقه رشد را در بازار‌ها شاهد هستیم.»

او افزود: «طلا و سکه هم به دلیل نوسانات اخیر دلار حباب‌های منفی گرفت و طلا از منطقه سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خارج شد. منطقه مهم فعلی سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌توان درنظر گرفت. البته باید به این نکته توجه کرد که همین منطقه فعلی هم براساس تنش در نظر گرفته شده است.»

این کارشناس بازار‌های مالی در ادامه توضیح داد: «اگر تنش‌های منطقه فروکش کند، باتوجه به انتظار اصلاح در روند انس طلای جهانی، ریتم حرکتی در کوتاه‌مدت به سمت بازگشت به منطقه سه میلیون و ۵۰۰ خواهد بود.»

دیبا در مورد روند قیمتی سکه هم گفت: «درمورد سکه طرح جدید هم باید اشاره کرد که قبل از تنش‌های اخیر در کف قیمتی خود قرار داشت و اکنون هم پیش‌بینی می‌شود که در واکنش به اتفاقات سیاسی اخیر به سمت صعود حرکت کند.»

منبع:اکو ایران

ارسال نظر