۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲
اختصاصی
رفع مشکل کمبود جای پارک در  کلان شهرها با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی
شهرداری تهران باید به موازات صدور مجوز ساخت مجتمع های تجاری و مسکونی، فضای کافی برای پارک خودروها تعبیه کند.
کد خبر: ۵۸۵۸

به گزارش کارنا، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رفع مشکل کمبود جای پارک خودرو در کلان شهرها تاکید کرد.

غلامرضا شریعتی اندراتی کمبود جای پارک خودرو در کلان شهرها را از چالش های جدی شهروندان عنوان و بیان کرد: شهرداری تهران باید به موازات صدور مجوز ساخت مجتمع های تجاری و مسکونی، فضای کافی برای پارک خودروها تعبیه کند تا مردم به سبب ارض کم معابر شهری و نبود جای پارک ناچار به پرداخت جریمه های سنگین توسط پلیس راهنمایی و رانندگی نشوند.

وی در گفتگو با خبرنگار کارنا تاکید کرد: شهرداری ها باید با هماهنگی شورای ترافیک استان ها نسبت به رفع این مشکل در کلان شهرها اقدام کنند چراکه اعمال جریمه راه حل مشکل نیست.

نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخشی از ترافیک شهر تهران ناشی از وجود سازمان های دولتی در مراکز شهر است، یادآور شد: شهروندان برخی مواقع برای مراجعه به سازمان های دولتی و مراکز درمانی راهی جز استفاده از خودروی شخصی ندارند. بنابراین همکاری همه دستگاه ها با شهرداری تهران به منظور ایجاد فضای مناسب پارک در پایتخت ضرورت دارد.

شریعتی اندراتی درباره ایجاد پارک های حاشیه ای توسط شهرداری تهران به منظور ارائه جای پارک به شهروندان بیان کرد: هر راهکاری در راستای رفع مشکلات مردم اقدامی پسندیده است اما راهکار اساسی رعایت استانداردهای لازم در  ساخت و سازهای شهری و ایجاد فضای کافی پارک توسط شهرداری تهران است.  

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین شهرداری تهران با ارئه تسهیلات بانکی و صدور مجوزها می تواند از ظرفیت بخش خصوصی و علاقه مندان به سرمایه گذاری در این حوزه برای احداث پارکینگ های خصوصی در سطح شهر تهران استفاده کند.

ارسال نظر