۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
انتقاد شدید نماینده مجلس از ایران خودرو و سایپا +‌ فیلم
عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن طرح سؤالاتی از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار پاسخ وزیر صمت به سؤالات خود و رسیدگی به مطالبات نمایندگان مجلس و مردم در حوزه خودرو شد.  
کد خبر: ۶۰۰

به گزارش کارنا، جلال رشیدی کوچی با طرح سؤال خود از وزیر صمت در این خصوص که چرا فرآیند قیمت‌گذاری و تعرفه‌گذاری خودرو‌های وارداتی اینقدر بالا است، عنوان کرد: یک خودرو ۱۷ هزار دلاری با تعرفه گذاری دولت حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار تمام شده و در بازار آزاد نیز به قیمت ۸۰ هزار دلار به فروش می‌رسد. لطفا توضیح بفرمایید که آیا قرار نیست اصلاحی در تعرفه‌ها صورت بگیرد؟  

وی در ادامه تصریح کرد: سوال بعدی بنده از شما این است که چرا خودروسازان داخلی به مردم ظلم می‌کنند و متقاضیانی که سال گذشته برای دریافت خودرو ۱۷۰ میلیون تومان پول واریز کردند را بعد از گذشت یکسال به بهانه آپشن مجبور به تغییر نوع خودرو و پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان می‌کنند؟ این چه پول زوری است که می‌خواهند از مردم دریافت کنند؟ از وزیر صمت انتظار می‌رود که دلیل افزایش قیمت خودرو‌های داخلی به ویژه خودرو‌های ایران خودرو و سایپا در این مدت را تشریح کنند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا دولت به جای نظارت در خودروسازی دخالت می‌کند و چرا علیرغم باور همه کارشناسان به لزوم خصوصی سازی صنعت خودرو، خودروسازی را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کنید؟  

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: امیدوارم آقای وزیر با ارائه آمار و ارقام به این سوالات پاسخ دهند چراکه جلسه علنی امروز مجلس تاثیر مستقیمی بر بازار خودرو خواهد داشت.  

تعداد بازدید : 3

ارسال نظر