۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
عقب ماندگی آذربایجان شرقی در نصب دوربین‌های ثبت تخلفات
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: این استان در زمینه نصب دوربین‌های ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی از استان‌های عقب مانده کشور است.
کد خبر: ۶۰۲۵

به گزارش کارنا، سردار علی محمدی در جمع خبرنگاران افزود: هر چند افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی موجب شده تخلفات این حوزه به صورت چشمگیری کاهش یابد، اما با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته وجود دوربین‌های ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی هم به نوبه خود نقش بسزایی در کاهش جرائم رانندگی و طبیعتا کاهش آمار تصادفات منجر به جرح و فوت و حتی سرقت دارد در حالی که در استان ما مجموعه شهرداری اهتمام لازم را برای افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در حوزه شهری ندارد و لازم است در این زمینه اهتمام جدی صورت گیرد.

وی به عملکرد شایسته پلیس راهورِ استان در نظارت بر رفت و آمد خودرو‌ها به خصوص در ایام پرتردد سال همچون تعطیلات نوروزی و موج سفر‌های نوبت اول تابستان هم اشاره کرد و گفت: در سایه این نظارت ها، کاهش ۳۸ درصدی تصادفات را در ۴ ماهه امسال شاهد بودیم به طوری که در ۴ ماهه آخر سال گذشته، ۴۱ هزار و ۹۲۸ مورد تصادف در استان رخ داده است در حالی که این میزان در ۴ ماه امسال به ۲۶ هزار و ۹۶۸ مورد رسیده است، ضمن این که کاهش فوتی‌های تصادفات و افزایش مجروحان سوانح رانندگی را هم شاهد بودیم.

سردار محمدی عمده‌ترین علل وقوع تصادفات شهری به ویژه بین شهری را بی توجهی راننده به جلو، سرعت بالا و خستگی و خواب آلودگی راننده اعلام کرد و افزود: این عوامل موجب شده آمار جراحت سرنشینان خودرو‌ها در تصادفات افزایش یابد و در کنار آن با افزایش آمار فوت مجروحان در بیمارستان‌ها هم مواجهیم که این موضوع باید به جد آسیب شناسی شود تا از فوت یک مجروح هم جلوگیری شود.

فرمانده انتظامی استان درخصوص میزان بالای ترافیک درون شهری در برخی شهر‌های استان از جمله تبریز گفت: وجود ساختمان پزشکان و برخی مجتمع‌های تجاری در حاشیه خیابان‌های اصلی از جمله عوامل ایجاد ترافیک در شهر است و پلیس برای حذف و کاهش این حجم از ترافیک، ایجاد پارکینگ را برای این اماکن الزامی کرده است هر چند معتقدیم در صدور پروانه‌های ساخت برای چنین اماکنی باید ملاحظات ویژه‌ای اِعمال شود.

سردار محمدی همچنین به افزایش ۲۴ درصدی کلاهبرداری در آذربایجان شرقی که استانی اقتصادی است اشاره کرد و گفت: با این وجود، ۹۹ درصد از کلاهبرداری‌ها به همت نیرو‌های پلیس رفع و رجوع و منتج به نتیجه شده است.

وی در ادامه این نکته را هم گفت که در حوزه سرقت‌های مسلحانه، استان پاکی به شمار می‌رویم، اما در نزاع و درگیری با سلاح سرد از استان‌های پرنزاعِ کشور محسوب می‌شویم با این وجود در ۴ ماهه امسال آمار نزاع و درگیری با سلاح سرد در استان روند کاهشی داشته و به حدود ۳۴ هزار مورد رسیده است در حالی این میزان در مدت مشابه پارسال بیش از ۳۸ هزار مورد بوده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی کاهش آمار سرقت از منازل و خودرو در استان را هم نتیجه نظارت شبانه روزی نیرو‌های پلیس اعلام کرد و گفت: در این حوزه انتظار داریم با همکاری مردم با استقرار نگهبانان در محلات مختلف شهر، امنیت محله محور ایجاد کنیم.

سردار محمدی به اختصاص ۱۲۰ پابند الکترونیکی به پلیس استان هم گریزی زد و گفت: این پابند‌ها برای سارقانی با بیش از ۴ فقره سرقت استفاده می‌شود و تاکنون ۹۰ پابند مورد استفاده قرار گرفته است.

وی آرامش و امنیت جامعه را نقطه عطف فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی اعلام کرد و افزود: بدیهی است تعامل تنگاتنگ و مناسب اصحاب رسانه با پلیس هم می‌تواند در دستیابی به این مهم یاریگر پلیس باشد و ما از این قشر انتظار داریم از انتشار اخبار خام غیرمستند خودداری کنند تا جامعه دچار تشتت و اضطراب نشود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر