به گزارش کارنا، شرکت KGM که پیشتر تحت عنوان سانگ یانگ موتور (Ssangyong) فعالیت داشته همواره به سبب تولید خودروهای شاسی بلند با قابلیت بیراهه نوردی یا آفرودی به عنوان یکی از خودروسازان آسیایی در کانون توجه بوده است.
کمپانی سانگ یانگ که در سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ با کمپانی ماهیندرا هند در حوزه سرمایه گذاری و تولید خودرو مشارکت کرده بود، به طراحی و ساخت نسل سوم خودروی شاسی بلند مستقل رکستون و با نام تجاری رکستون G۴ مبادرت کرده و با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.
همچنین در سال ۲۰۱۸ سومین نسل از پیکاپهای تولید شده در سانگ یانگ تحت عنوان موسو (رکستون اسپرت) بر پایه پلتفرم قبلی طراحی و به بازار عرضه شد.
گفتنی است خودروهای نامبرده شده مجهز به اولین نسل موتورهای پر قدرت کرهای ساخت سانگ یانگ (پس از کسب تجربه تولید خودرو با مشارکت مرسدس بنز با موتورهای M۱۰۴ و M۱۱۱) بودند، اما نسل جدید موتورها دارای حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی (e-XGDI ۲۰۰T) با توان تولید ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است که انتقال نیرو به چرخها به واسطه یک گیربکس کاربردی عالی از برند تجاری ژاپنی آیسین صورت گرفته و عملکرد مناسبی را از خود به جا گذاشته است.
ارسال نظر