۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
افزایش قطره چکانی دامنه نوسان قیمتی! / اولین واکنش معاملات سهامی به استعفای عشقی!
بورس تهران در حالی شاهد افزایش یک پله‌ای دامنه نوسان قیمتی است که مدت زیادی از شروع این محدودیت می‌گذرد و نوسان‌گیران زیادی به این واسطه از بازار سهام خارج شده‌اند.
کد خبر: ۶۷۸۸

به گزارش کارنا، بازار سهام معاملات امروز را با دو خبر مهم آغاز کرده است. اولین خبر، افزایش دامنه نوسان قیمتی به مثبت و منفی ۳ درصد بود و خبر دوم نیز حکایت از استعفای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار داشت.

بورس تهران در هفته‌های اخیر شاهد روند صعودی شاخص‌های سهامی با سرعت اندک بوده است و انتقادات زیادی در مورد محدودیت دامنه نوسان قیمتی که زمان‌بر شد و از نظر تحلیل‌گران تأثیرات منفی بسزایی در کنار اثر مثبت آن بر معاملات سهامی داشته است.

بازار سهام روز سه‌شنبه هفته قبل شاهد نوسان صعودی سهم‌های سبک بود و شاخص کل بورس تهران در سطحی کمتر از سطح ابتدای روز قرار گرفت. ارزش معاملات خرد ۲۲ درصد کاهش داشت و شاهد تشدید قابل توجه فرار سرمایه حقیقی از موقعیت‌های سهامی بودیم. روز سه‌شنبه ارزش صف‌های خرید سهام کاهش ۱۷ درصدی داشت و ارزش صف‌های فروش ۱۳ درصد رشد کرد. با این تفاسیر، ارزش صف‌های خرید به ۶۳۳ میلیارد تومان نزول کرد و ارزش صف‌های فروش در سطح ۲۶۸ میلیارد تومان قرار گرفت. سرانه خرید هر کد حقیقی از ۳۹.۵ میلیون تومان روز یکشنبه تا ۲۹.۶ میلیون تومان کاهش داشت. سرانه فروش هر کد حقیقی نیز افت کمی داشت و از ۲۷.۲ میلیون تومان روز یکشنبه به ۲۵.۳ میلیون تومان رسید. با این اوصاف همچنان شکاف سرانه خرید و فروش به سمت خریداران حقیقی سنگینی می‌کند.

افزایش قطره چکانی دامنه نوسان قیمتی! / اولین واکنش معاملات سهامی به استعفای عشقی!

روند معاملات سهامی امروز نیز به به نظر می‌رسد که از قدرت بالایی در سمت تقاضا همراه نباشد و باید منتظر ماند تا استعفای رئیس سازمان بورس به رییس شورای عالی بورس بررسی شود. با این حال روند معاملات روز شنبه تفاوت چندانی با سه‌شنبه هفته قبل نداشته و همچنان شاهد درجا زدن شاخص‌های سهامی هستیم.

منبع:اکوایران

ارسال نظر