۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
پیش بینی بورس امروز ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / چشم انداز بازار مثبت می‌شود؟
برخی ناظران معتقدند با توجه به سطح بالای نارضایتی فعالان بازار سرمایه در سه سال اخیر، صرف تغییر در مدیریت سازمان سیگنالی مثبت برای بازار خواهد بود.
کد خبر: ۶۹۱۰

به گزارش کارنا، در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۷ هزار و ۷۴۹ واحد ریزش کرد و به رقم ۲ میلیون و ۸۸ هزار و ۳۰۱ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۲ هزار و ۵۳۴ واحد بالا آمد و در رقم ۶۶۸ هزار و ۶۹۱ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۵۶ واحد رشد کرد و به رقم ۲۱ هزار و ۴۱۴ رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش ۴۲۵ واحدی داشت و به سطح ۱۱۵ هزار و ۵۵۶ واحد رسید. 

بیشترین افزایش قیمت
روز سه‌شنبه در بورس شرکت سیمرغ (سیمرغ)، شرکت لوله و ماشین سازی ایران (فلوله) و شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت بیمه میهن (میهن)، شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) و شرکت صنایع گلدیران (گلدیرا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت
در بورس نماد‌های وغدیر (شرکت سرمایه گذاری غدیر)، دکوثر (شرکت داروسازی کوثر) و حفارس (شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت شیمیایی رنگین (شرنگی)، شرکت پرتو بار فرابر خلیج فارس (حپرتو) و شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار
در معاملات سه‌شنبه، ۱۷۰ نماد صف خرید داشتند و ۱۰۵ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۹۳۱ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۳۲ درصدی به رقم ۳۹۵ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / چشم انداز بازار مثبت می‌شود؟

پیش بینی بورس امروز
دیروز شاخص کل بورس تهران ۳۷ صدم درصد ریزش کرد، اما شاخص هم وزن ۳۸ صدم درصد رشد کرد. شاخص کل بورس تهران با پیشرانی نماد‌های فارس، فولاد، وغدیر، فملی و شپنا افت کرد.

همچنین دیروز برای دومین روز پیاپی پول حقیقی بخ بورس وارد شد. نماد‌های وبصادر، فولاد، شیران، فملی و شپنا بیشترین ورود سرمایه بازار را داشتند.

اما دیروز ارزش معاملات خرد سهام ۱۵ درصد افت کرد و به ۳ هزار میلیارد تومان رسید؛ بنابراین در معاملات دیروز بازار روند‌های متضادی دیده شد. اما مهمترین خبر دیروز انتصاب حجت صیدی به ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار بود. حجت‌الله صیدی، دانش‌آموخته رشته حسابداری در دانشگاه علامه طباطبایی است؛ او تمام مقاطع تحصیلی خود تا دکتری را در این دانشگاه سپری کرده است.


عمده فعالیت‌های صیدی در بخش بانکی کشور و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورسی بوده. از جمله سوابق او می‌توان به عضویت موظف در هیات مدیره بانک صادرات ایران و معاونت بین‌الملل، مدیریت عامل شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی، قائم مقامی مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، نایب رییسی هیات مدیره شرکت ایران خودرو، سرپرستی حسابرسی در موسسه حسابرسی بنیاد مستضعفان و سازمان حسابرسی جمهوری اسلامی ایران و مدیر عاملی بانک صادرات ایران اشاره کرد.

امروز واکنش بازار به انتخاب رییس جدید را خواهیم دید. برخی ناظران معتقدند با توجه به سطح بالای نارضایتی فعالان بازار سرمایه در سه سال اخیر، صرف تغییر در مدیریت سازمان سیگنالی مثبت برای بازار خواهد بود.

پیش بینی بورس امروز ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / چشم انداز بازار مثبت می‌شود؟

منبع:اکوایران

ارسال نظر