۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
اختصاصی
شرط تبدیل خودرو به کالای مصرفی در جامعه چیست؟ +‌ فیلم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت تبدیل خودرو از کالای سرمایه‌ای به مصرفی عنوان کرد: دولت باید در راستای حمایت از مصرف کننده واقعی خودروی باکیفیت و قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد و یا شرایطی فراهم کند که مصرف کننده بتواند خودرو را مستقیم از کارخانه و با قیمت واقعی خریداری کند.
کد خبر: ۷۱۴۶

به گزارش کارنا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت تبدیل خودرو از کالای سرمایه‌ای به مصرفی عنوان کرد: دولت باید در راستای حمایت از مصرف کننده واقعی خودروی باکیفیت و قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد و یا شرایطی فراهم کند که مصرف کننده بتواند خودرو را مستقیم از کارخانه و با قیمت واقعی خریداری کند.

احمد انارکی محمدی با بیان اینکه بی کیفیتی خودرو‌های داخلی به مردم آسیب وارد کرده است، اظهار داشت: در خودروسازی باید آرامش و آسایش مردم را نیز در نظر گرفت و هزینه‌های مردم را مدیریت کرد.

 وی در ادامه تصریح کرد: مردم کشور تا چه زمانی باید خودرو‌های داخلی و چینی بی کیفیت و از رده خارج شده  دنیا را سوار شوند؛ لذا با واردات خودرو باید به پیشرفت صنعت خودروسازی کشور کمک کرد چراکه صنعت خودرو بدون رقابت به جایی نخواهد رسید.


نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت تبدیل خودرو از کالای سرمایه‌ای به مصرفی تاکید کرد و گفت: متأسفانه امروز مردم خودرو را به منظور حفظ سرمایه خود می‌خرند و با قیمت بسیار بالا‌تر در بازار می‌فروشند زیرا هیچ کالایی در کوتاه مدت به اندازه خودرو سود ندارد و این همان بازار سیاه است؛ بنابراین دولت باید در راستای حمایت از مصرف کننده واقعی خودروی باکیفیت و قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد و یا شرایطی فراهم کند که مصرف کننده بتواند خودرو را مستقیم از کارخانه و با قیمت واقعی خریداری کند.

 وی راهکار تبدیل خودرو از کالای سرمایه‌ای به مصرفی را خروج دولت از تصدی گری در صنعت خودرو دانست و بیان کرد: با واگذاری کامل خودروسازی به بخش خصوصی، خودرو نیز از حالت سرمایه‌ای خارج خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مصرف سوخت بالای خودرو‌های تولید داخل یادآور شد: بنزین ۳ هزار تومانی را برای خودرو‌هایی مصرف میکنیم که مصرف سوخت آنها به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۳ لیتر است. در حالی که این عدد در خودرو‌های ژاپنی بین ۳ تا ۵ لیتر می‌باشد. بنابراین لازم است خودروسازان با همکاری وزارت نفت مصرف سوخت تولیدات خود را کاهش دهند.

ارسال نظر