۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
کاهش نرخ دلار نیما و آزاد بدون ایجاد تورم/ واریز پول به بورس در صورت درخواست
مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی به صدا و سیما اعلام کرده است که در صورت لزوم و درخواست سازمان بورس مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان پول به بازار سرمایه واریز خواهد شد. این در حالی است که با انتشار گزارش مالی یکی از کارگزاری‌های مطرح بورسی، این شرکت با کاهش سود سنگین همراه شده است که سندی از وضعیت بد بازار در این سال‌ها است.
کد خبر: ۷۷۶۱

به گزارش کارنا، مهدی غضنفری، رئیس صندوق توسعه ملی به صدا و سیما اعلام کرده است که در صورت لزوم و درخواست سازمان بورس مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان پول به بازار سرمایه واریز خواهد شد. این در حالی است که با انتشار گزارش مالی یکی از کارگزاری‌های مطرح بورسی، این شرکت با کاهش سود سنگین همراه شده است که سندی از وضعیت بد بازار در این سال‌ها است.

اما فردین آقابزرگی از کارشناسان بازار سرمایه به ۴ شاخص مهم برای اثبات سطح ارزندگی بورس در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ اشاره کرده است. "برخلاف کاهش حاشیه سود شرکت‌های پتروشیمی و فولادی در سال ۱۴۰۲، گزارش ۶ ماهه این دسته از شرکت‌ها در سال جاری نشان می‌دهد؛ حاشیه سود آنها به تعادل نسبی دست پیدا کرده است. "

در مقابل همچنان تقابل میان خریداران و فروشندگان در بازار روی نقشه معاملاتی بورس تهران دیده می‌شود.

همتی وزیر اقتصاد در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌ها عنوان کرده است که می‌توان اختلاف دلار نیما و آزاد را کاهش داد بدون اینکه با افزایش تورم همراه شویم. چرا که در اردیبهشت ۱۴۰۰ این اقدام قبلا صورت گرفته است.

منبع:اکوایران

ارسال نظر