به گزارش کارنا، مازندران به عنوان دومین استان پرتردد کشور دارای ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است که نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر آن جادههای کوهستانی است، این استان حدود سه درصد از کل راه های کشور را دارا است.
راه و جاده برخوردار از حداقل استانداردها به عنوان مهمترین زیرساخت پیش نیاز دستیابی به امکانات در تمام ابعاد و زمینههای مختلف و به عبارتی توسعه هر منطقه محسوب میشود که این شرایط به باور صاحبنظران در استان چندان چنگی به دل نمی زند.
آمارها نشان می دهد فقط در ۶ ماهه نخست امسال ۲۸۶ نفر در حوادث رانندگی جان باختند و بیشتر از هفت هزار نفر مصدوم شدند و داستان دنباله دار قربانی دادن در راههای مازندران همچنان ادامه دارد.
از جمله نقاط حادثه خیز و جادههای این استان که همواره حوادث خونبار آن با کشته و زخمیهای متعدد و تقریباً هر هفته تیتر اول رسانههای استانی و ملی است، محورهای شرق مازندران شامل شهرستان های نکا، بهشهر و گلوگاه است که همواره در خط مقدم فوت و مصدومیت براثر تصادفات رانندگی است.
جادههایی که به دلیل مخاطراتشان و آمار مرگ و میر در میان اهالی و مردم آن دیار، از آن به "جادههای مرگ" یاد میشود. جادههایی که هر ماه تعداد قابل توجهی تصادف را که بعضاً منجر به فوت و جراحتهای دائمی مردم میشود در کارنامه خود ثبت میکند.
این محور علاوه بر تردد بین شهری شهروندان مازندرانی محل گذر مسافرانی است که قصد سفر به استان های شرقی کشور از جمله خراسان رضوی را دارند است که نبود زیرساخت های ایمنی لازم از جمله روشنایی را می توان از جمله مواردی دانست که باعث شده تا همواره در این جاده شاهد حوادث خونین رانندگی باشیم.
منبع:ایرنا
ارسال نظر